Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön

Bakterilerin kingdomları nelerdir?

Canlıların sınıflandırılmasında arke,bakteri ve ökaryotların üç ana domaini oluşturuyor,arke ve ökaryotlar için keskin bir şekilde alt sınıflar yani kingdom,phylum,class ... şeklinde belirginken bakteriler için herhangi bir kingdom bulamadım,bu konu hakkında bilgilendirebilir misiniz?
Yasemin Akın
Yasemin Akın 1. nesil yazar

Bakterilerin sınıflandırılması birkaç kritere göre yapılır. Bunlardan biri metabolizmadır ve bakteriler organik bileşikleri sentezlemede kullandıkları karbon şekline göre üçe ayrılır; ototrofikler CO2 fiksasyonu yaparlar, heterotrofikler diğer organik besinleri sindirerek karbon kaynağı elde ederler ve miksotrofikler ikisini de yaparlar. Organik bileşikleri elde etmek için kullandıkları indirgeyici ajanlara göre ise bakteriler; litotrofik (inorganik bileşikleri kullanan), organotrofik (organik bileşikleri kullanan), fototrofik (ışık enerjisini kullanan) ve kemotrofik (kimyasal bileşenleri kullanan) olarak sınıflandırılabilirler.

Metabolizma haricinde bakteriler örneğin aşırı tuzlu, aşırı soğuk ya da sıcak ortam gibi yaşadıkları yere göre sınıflandırılırlar. Diğer sınıflandırma biçimi morfolojiye göredir; örneğin bir bakterinin küresel, çubuk ya da filamentöz olması veya hücre duvarının özelliğine göre gram negatif veya gram pozitif olması.

Bu Reklamı Kapat

Fakat bu sınıflandırma türleri bakterinin evrimi hakkında çok bir şey ifade etmez, aynı ortamda yaşayan ya da aynı metabolik özelliklere sahip bakteriler filogenetik olarak birbirlerinden uzak olabilir. Bilim insanları bakterileri genetik özelliklerine bakarak sınıflandırmayı başarmışlardır fakat asıl sorun, sınıflar arası hiyerarşidir. Yani soruda belirttiğiniz gibi, bakterileri diğer canlı grupları gibi sınıflandırmak zordur. yine de "süper grup" ya da "süper filum" denen bakteri taksonları, bakteriler arasında ki evrimsel ilişkiyi anlamamız için yardımcı olabilir.

Bunları incelemek için, kaynağa göz atabilirsiniz.

Bakteri sınıflandırması