Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Apandisin körelmiş organ olduğunu ve asıl işlevini yerine getirmediğini nereden biliyoruz?

Asıl işlevinin lenfosit üretmek veya antikorların oluşmasını sağlamak olmadığını nereden biliyoruz?

Teşekkür
Hatırla (1)
Takip

Apandis'in körelmiş olması işlevsiz olduğu anlamına gelmez.

İşlevi henüz kesin olarak bilinmese bile son yıllarda gerçekleştirilen araştırmalar bu kesenin yararlı sindirim florası tarafından hastalık dönemlerinde kullanılan bir nevi sığınak işlevi gördüğüne işaret etmektedir.

Duke Üniversitesi’ndeki bilim insanlarına göre yararlı bakteriler apandisten çekilebilir. Bu şekilde şiddetli kolera ve dizanteri sonrasında mikrobiyota onarılabilir.

Midwestern Üniversitesi'nden araştırmacılar, yürüttükleri çalışma ile apandisin vücudumuzda ortaya çıkışının, yok oluşunun ve geri gelişinin tarihini incelediler. Çalışmada farklı memeli türlerinin son 11 milyon yıllık süreçteki apandis gelişimi incelendi. Çalışma sürecinde apandis'in 29 kez değişim geçirdiği, 12 kez ise yok olduğu tespit edildi. Araştırmacılar, "Apandisin tarihsel süreçte bu kadar çok kaybolup geri gelmiş olması, bu organın önemine işaret ediyor. Bu sebeple apandisin evrimsel süreçten kalma faydasız bir organ olduğu hipotezi geçerliliğini yitiriyor." olduğunu söylüyor.

Yokluğu birey için herhangi bir sorun teşkil etmez ama varlığı durumunda %7 'lik bir akut apandisit riski yaratabilir.

1. Sinirbilim

“Kadınlar erkeklerden daha iyi midir bilemem. Ancak daha kötü olmadıklarından eminim.”
Golda Meir