Puan Ver
Puan Ver

Anti madde ve maddeyi çarpıştırırsak ne olur?

Geriye enerji kalır mı ya da kalıntı kalır mı? Detaylarla açıklayabilir misiniz?

Sonra Cevapla
Takip Et

Madde ve anti-madde arasındaki çarpışma, her ikisinin de yok olmasına yol açabilir, aynı şekilde parçacıklar ve anti partiküller arasındaki çarpışma da böylece yüksek enerjili fotonlara (gama ışınları) veya diğer parçacık-anti partikül çiftlerine yol açabilir. Toplam kütle enerjisi korunur, bu nedenle bir pozitronla çarpışan bir elektron için gama ışını yayılır. Madde ve antimadde ise tamamen ortadan kalkar.

Madde karşıtı karşıt maddenin son sonucu, kütle-enerji denklik denklemi ile orantılı bir enerji salınımıdır, Bu enerji E = mc2 ile gösterilebilir.

Favorilerime Ekle

1. researchgate What happens when matter and anti matter colide ?

Tümüyle enerjiye dönüşür. Bu enerji de foton olarak saçılır. Yani madde ve antimatte bir araya geldiğinde maddesel bir kalını bırakmaz. Burada bunun ttersi de doğrudur. Yani belirli miktardaki fotonu, çekirdeğin manyetik alanı yakınına gönderirsek, elektron ve pozitron oluşabilir. Buna da çift oluşum denir.

1. Çift Oluşum

“Evrende iki sonsuz doğurgan yaratıcı güç vardır. Biri insan, öbürü doğa. İnsan, yaratıcılığını yitirdiği gün, doğa yaratıcılığını bitirdiği gün her şey bitecektir.”
Yaşar Kemal