Puan Ver
Puan Ver

Akraba olmayan insanlar nasıl bu kadar birbirine benzeyebiliyor?

Birbirleri arasında hiçbir akrabalık, genetik alaka olmayan, tamamen birbirine yabancı insanlar nasıl bu kadar benzer görünüşlere sahip olabiliyorlar? Ebeveynlerin farklı insanlar oldukları elbette biliniyor fakat birbiriyle dış görünüşü benzeyen insanlar yine aynı şekilde benzer dna dizilimine mi sahip oluyorlar? Dünyada görünüşümüzün benzediği başka insanların olmasının sebebi nedir?

Çünkü yeterince büyük bir popülasyon içerisinde genetik varyasyonların bile limiti olabiliyor. Sonuçta yüz kaslarını ve kafa derisini kodlayan genlerin polimorfizmi büyük sayılarda benzeyebiliyor. Çünkü dış görünüşümüzü belirleyen özellikler (saç tipi, göz rengi, deri tipi, mimikler vs) kabaca bunlar. Yedi küsür milyarı geçtim, 10000 kişilik bir popülasyonda dahi birkaç kişi birbirine son derece benzeyebilir. Bu, bütün hayvanlarda geçerli. Bu demek değildir ki aynı DNA'ya sahip oluyorlar. Sadece bahsettiğim özellikleri kodlayan genler benzer oluyor ya da o genlerin ekspresyonları benzer oluyor.

Dahası, popülasyonların giderek birbirine karışması sonucunda, bir yandan da popülasyondaki birey artışı ile birlikte, benzer bireylerin ortaya çıkma olasılığı artacaktır. Hem de gen izolasyonundaki azalma ile birlikte benzerlikler artacaktır.

“Her kim ki herhangi bir şeye özgürlükten çok değer verir, o kişi özgürlüğünü yitirir. İşin ironisi, daha çok değer verdikleri şey para veya rahatsa, nihayetinde onları da yitirirler.”
Somerset Maughan