Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Abiyogenezle ilgili yapılan modern deneyler neler? Cansızlıktan canlılığın ortaya çıkarıldığı çalışmalar nelerdir?

Yapılan en bilindik deney, Miller-Urey Deneyi

Kimyasal evrimin oluşumunu denemek üzere, dünyanın ilk zamanlarında varolduğu koşulların (İleriki yıllarda bu koşulların dünyanın ilk zamanlarında varolduğu düşünülen koşullara hiç benzemediği görülmüştür. ) benzetim yöntemiyle oluşturulduğu bir deneydi. Bu deney, özellikle Aleksandr Ivanovich Oparin ve J.B.S. Haldane'in, ilkel dünya üzerindeki koşullarda varolan inorganik öncüllerinin kimyasal tepkimeler yoluyla organik bileşikleri sentezlediği hipotezini sınamak içindi. Abiyogenez konusunda klasik bir deney olduğu kabul edilen bu deney, 1953 yılında Stanley Lloyd Miller ve Harold Urey tarafından Chicago Üniversitesi'nde yapılmıştı.

2008 yılının Ekim ayında, yeniden analizi yapılan deneyin malzemelerinin, düzenek içinde 5 değil, 22 tane amino asit ürettiği yayınlanır.Bu düzeneğin, şimşek oluşturan bir volkan püskürmesinin benzetimini oluşturduğu sanılmaktadır. Bu yeni sonuçlar, organik moleküllerin inorganik tepkimelerin sonuçlarıyla sentezlenebileceğine ilişkin güçlü kanıtlar göstermiştir.

Puan Ver

“Bir gerçeğin karşısında bir varsayım ne kadar da boştur!”
Mark Twain