Puan Ver
Puan Ver

21. Yüzyılda evrimin geldiği son nokta nedir? Yakın/uzak hedefler düzeyinde yapılan çalışmalar hangi düzeydedir?

Bu çok önemli bir soru. Günümüzde, artık evrimin nasıl işlediğini neredeyse tamamen biliyoruz. Binlerce tür üzerinde test ettik ve hiçbir istisna bulamadık: Türler, çevre şartlarının etkisi altında yeterince çeşitliliğe sahiplerse evrimleşirler. Bu kaçınılmazdır. Günümüzde, bu bilgiyi kullanarak tarım ürünlerini geliştirebiliyoruz (doğrudan genetik müdahaleye ihtiyaç duymadan). Sadece insan türünün değil, diğer hayvan türlerinin de hastalık yapıcı etkenleriyle aktif olarak mücadele edebiliyoruz. Kendi kökenlerimize ve diğer türlerle olan ilişkilerimize ışık tutarak binlerce yıllık "Ben kimim?" ve "Ben nereden geldim?" sorularına net cevaplar verebiliyoruz. Evrimsel Biyoloji, bilimde çığır açtı ve açmaya devam ediyor.

Gelecekte de bu yanıtlardan yola çıkarak yepyeni ortamları (diğer gezegenleri örneğin) Dünya'daki canlıların yaşayabileceği yerler haline getirebileceğiz. Bu, sanıyorum ki Evrimsel biyolojinin öneminin kavranmasına yardımcı olacaktır.

“İnsanlar neden bilimle uğraşır? Neden sanat üretirler? Hayatta kalma başarımız ile ilgili en az öneme sahip olan şeyler, bizi tam da insan yapan şeylerdir.”
Savas Dimopoulos