Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön

''Gen terapisi'' yöntemi ile bugüne kadar hiçbir iyileştirici tedavi yöntemi bulunmamış genetik rahatsızlıklar düzeltilebilecek mi?

Dünya üzerinde bilinen tüm tıbbi sektörlerde Gen kökenli bir rahatsızlığın tedavisini bulamadı ama sürekli olarak gen terapisi yöntemi ile yakın tarihte büyük bir atılım yapılacağı haberleri yapılıyor. Bu umut tacirliği mi yoksa gerçekten çalışmayan bir geni çalıştırmak mümkün olacak mı?
B Polat
B Polat Bilim Meraklısı

Hayır, umut tacirliği değil. Gen terapisi insanlığın kaderini değiştecek çok güçlü bir teknoloji. Genetik kaynağı olan yüzlerce hastalık var. Bir çoğunun henüz tedavisi yok maalesef, bazıları doğuştan itibaren bireyi her geçen gün ölüme yaklaştıran anne, babası ve hastanın hayatını zindan eden çok acımasız hastalıklar. Bunların çoğu gen terapisi kullanılarak yakın vadede çözülecek düzeydeler. Bazı hastalıklarda hücrenin gerekli proteini oluşturacak DNA kodlarda eksiklik yada yanlışlık, bazında gerekli dizilim için kod parçası yok. Son on yılda geliştirilen gen değiştirme/ekleme yöntemleri gelecekte bu hastalıkları tarih sahnesinden silecek. Gen terapisi sadece genetik problemler değil kanser gibi binlerce yıldır insanları çaresizce öldüren hastalıkların dahil olduğu çok geniş bir yelpazesindeki bir çok hastalık tedavisi için umut ışığı taşıyor. Gelecek yüzyıl biyolojinin ve tıpın altın çağı olucak.

Bu tarihe kadar FDA in onayladığı henüz iki gen terapisi var.[1] [3] Yakın gelecekte bunların çığ gibi büyüyeceğini tahmin ediliyor. Bir çok yeni kurulmuş firma bir çok farklı hastalık için gen terapisi geliştiyorlar şu anda aktif olarak.[2]