Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Ufak boyda, çeşit çeşit renkleri bulunan ötücü kuşlardır. Boyutları 9 ile 22 cm arasında değişir. Genelde kahverengi tonlarındadırlar. Fakat özellikle erkekleri canlı renklere sahip olabilir. Eski Dünya'da yayılış göstermeleri ile bilinirler. İsimlerinden de anlaşılacağı havada böcekleri kapmaları ile ünlüdürler. Bu yüzden çoğu türün gagası kalın ve yassıdır.

Ötücü kuşlar diye bilinen Passerineformes takımında sınıflandırılan bir ailedir. İçerisinde tanımlanmış 51 cins ve 324 tür bulunur.

Neredeyse hepsi sadece Eski Dünya'da yayılım gösterir. Yani Afrika, Avrupa ve Asya kesimlerinde.

Çoğu üyenin kısık ve sert ötüşü vardır. Uçarken sinekleri kapmaları ile ün salmışlardır.

Başlıca sinekler ve arılar olmak üzere uçan böcekleri avlamayı tercih ederler.

Latince Musca "uçan", capere ise "kapan" demektir. Muscicapa ismi oradan gelmektedir. İngilizce "Old World flycatchers" ismi ile bilinirler.

• Wikipedia. Old World Flycatchers. (2018, Ağustos 08). Alındığı Tarih: 08 Ağustos 2018. Alındığı Yer: Wikipedia