Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu görselde gördüğünüz, Megalopygidae ailesine ait fanila güvelerinin metamorfik yaşam döngüsünün ilk basamağı olan bir tırtıldır. Oldukça ilginç görünümlü bu tırtıl, büyüdüğü zaman bir güveye dönüşecektir. Ancak buradaki familyanın ilginç özelliği, bu kıllı yapılı tırtıl halleridir. Bir diğeri aşağıdan görülebilir:

Yetişkin evrede de aslında çok farklı gözükmezler ve halen "kılsı" bir yapıdadırlar:

TAMU

Her ne kadar oldukça sevimli ve davetkar gözükse de, bu kıl benzeri keratin yapılı tırtılın renkli kıllarının altında, sivri dikenler yatmaktadır. Eğer ki bu canlıya dokunmaya kalkarsanız, dikenler kırılacak ve içlerinde barındırdıkları zehirli kimyasalı, saldırganın vücuduna boşaltacaktır.

Şokla çarpılma etkisi yaratan zehir, miktarına göre sadece giderek artan bir acı, deri kabarması ve kaşınma yaratabilir ve bunlar haftalarca sürebilir. Ancak miktar arttıkça döküntüler, iltihap, mide bulantısı, baş ağrısı ve nefes darlığı oluşabilir; hatta alerji durumunda ölüme neden olabilir.

Genellikle Peru gibi tropik bölgelerde bulunuyorsanız ve böyle bir canlıyla karşılaşırsanız, "Aman da ne kadar sevimliymiş." diyerek evrimsel sürecin tuzağına düşmeyiniz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/10/2019 15:29:37 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/850

“Günümüzde bilim insanları dilenciler gibi görülmektedir. Ellerindeki teneke kutular, devletin fon ajanslarına ısrarla doğrultulmuştur.”
J. Doyne Farmer