Evrim Ağacı

Rhyniognatha hirsti (Bilinen En Eski Böcek)

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Tür adı: Rhyniognatha hirsti

Cins Adı: Rhyniognatha

Sınıf: Insecta (Böcekler)

Yaşadığı Dönem: Erken Devonyen (407 - 396 MYÖ)

Boyut: ~ 0.8 - 1 milimetre

Bulunduğu Müze: Londra Doğa Tarihi Müzesi, İngiltere

Fosil Alanı: Aberdeen, İskoçya

Tanımlandığı Yıl: 1926

Yeniden İncelendiği Yıl: 2004

Bilgi: Rhyniognatha, bilinen en eski böceğe ait fosildir. Böceklerin karaya çıktığı zamanlara ait ilk örneklerin özelliklerini göstermektedir. Çok büyük bir ihtimalle kanatsızdır (ki kanatlar, böceklerin karaya çıkışından sonraki 80 milyon yıl içerisinde evrimleşmiştir); ancak kanatların evrimine gidecek yoldaki uzantılar fosilde gözlenebilmektedir. Ayrıca fosilin çene yapısı da kanatlı böceklerinkine benzemektedir. Bu ve benzeri sebeple Rhyniognatha, bütün kanatlı böceklerin atası ve muhtemelen kanatlı böceklerle kanatsız böcekler ayrımına oldukça yakın bulunan bir türdür. Dolayısıyla böceklerin evrimine dair en eski fosil olduğu rahatlıkla söylenebilir; ancak daha keşfedilmesi gereken birçok tür de bulunmaktadır. 2004 senesinde Amerikalı bilim insanları tarafından yeniden incelenen türün ekosistemi, özellikleri, evrimsel sürece olan etkisi net bir şekilde tanımlanmış ve Nature dergisinde yayınlanmıştır. Türün büyük olasılıkla karaları çoktan işgal eden bitkilerin sporofilleri ile beslendiği düşünülmektedir. Türün fosili, Londra Doğa Tarihi Müzesi'nde mikroskop altında görülebilir.

Paleontolojik Bulgular:

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/09/2020 20:06:24 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/727

“İnsanları, kendi mantıklarıyla varmadıkları sonuçlardan mantık kullanarak kurtaramazsınız.”
Ben Goldacre