Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Proteobakteriler, gram-negatif bakterilerin en büyük şubelerinden birisidir. Escherichia, Salmonella, Vibrio, Helicobacter, Yersinia ve Legionellales gibi birçok meşhur hastalık yapıcı (patojen) bakteri, bu şube altında yer alır. Ancak bunun haricinde parazitik olmayan, özellikle de azot bağlayıcı bakterilerin de bir kısmı bu şube altında bulunmaktadır. Bu tip bakterilerin dış zarı lipopolisakkaritlerden oluşur. Birçoğu, flagella yardımıyla hareket eder ama bazı hareketsiz olanları bakteriyel süzülme denilen pasif yöntemle de hareket edebilir.

Bu grup içindeki bakterilerde çok çeşitli metabolizmalar görülür. Şubedeki türlerin birçoğu fakültatif veya zorunlu olarak oksijensiz (anaerobik), kemolitoototrofik veya heterotrofiktir. Bir kısmı fotosentez yapabilir; ancak bu türlerde fotosentez ortak bir atada değil, bağımsız olarak evrimleşmiştir.

Gruptaki türlerin birçoğu insanlar için hastalık yapıcı niteliktedir. Özellikle insan dişilerinin aşağı üreme sistemi kısmındaki mikrobiyotanın çoğunu proteobakteriler oluşturur. Bu türler, şişkinlik (enflamasyon) ile ilişkilendirilirler. Buna rağmen proteobakterilerin varlığı, sağlıklı bir plasental mikrobiyomu için gereklidir.

Takson, geniş çeşitliliğinden ötürü ismini birçok forma girebildiğine inanılan Yunan Deniz Tanrısı Proteus'tan alır. Ayrıca sözcüğün kökeni olan protos (πρῶτος), Yunancada "ilk" anlamına gelir.

• Wikipedia. Proteobacteria. (2018, Temmuz 07). Alındığı Tarih: 16 Temmuz 2018. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/08/2019 02:13:38 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7304

“Bilginin en büyük düşmanı cehalet değildir. Bildiğini zannetme sanrısıdır.”