Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Ne kadar da tatlı! Burada gördüğünüz, anne pangolinin kuyruğuna tutunmuş yavru bir pangolindir. Fotoğraf, Bali'deki bir hayvanat bahçesinde, Firdia Lisnawati tarafından çekilmiştir. Yavru pangolin 31 Mayıs 2014'te doğmuştur ve bu fotoğraf, o henüz 3 haftalık bile değilken çekilmiştir.

Pangolin, karıncayiyenlere benzeyen pullu bir hayvandır ve Afrika ile Asya'nın tropik bölgelerinde bulunur. Pangolinlerin günümüzde 8 farklı türleri bulunmaktadır ve bunlar dev pangolinlerden ağaç pangolinlerine kadar değişmektedir. Ne yazık ki bazıları, insanlar onları yediği için yok olma tehdidi altındadır. Beslenmek için öldürülenler bir yana, insanlar onları daha da beter bir şekilde, saçma sapan sahtebilim inançları için, pulları "şifalı" diye katletmektedir. 2013 yılındaki bir vakada, Filipinler'de kaçak olarak yakalanan bir Çin gemisi içerisinde 10.000 kilogram ağırlığında pangolin eti yakalanmıştır.

Bir pangolin doğduğunda, pulları beyaz ve yumuşacıktır. Ancak yaşı ilerledikçe bu pullar sertleşir ve siyahlaşır. Erken yaşlarda anne pangolin, bir yer altı deliğinde, yavrusuyla birlikte yaşar. Bu süreçte onu besler ve tehdit hissettiğinde onu kendi vücuduna sararak korur. Doğumdan sonra yaklaşık 1 ay geçtiğinde, bebek artık yuvayı terk etmeye hazırdır. Ancak annesinin sırtında kalmak kaydıyla... 3 aylık olduğunda avlanmayı öğrenmeye başlar ve böcekleri tüketir. 2 yaşına geldiğindeyse artık annesine ihtiyacı yoktur ve kendisi avlanabilir.

Pangolinler evrimsel açıdan ilk başta Xenarthra altında, karıncayiyenler, tembelhayvanlar ve armadillolar ile yakın akraba olarak sınıflandırılmışlardı. Ancak modern moleküler çalışmalar bu canlıların en yakın akrabalarının Etçiller olarak da bilinen Carnivora takımı olduğunu göstermiştir. Yani bu hayvanların en yakın akrabaları kurtlar, ayılar, kaplanlar gibi hayvanlardır. Bunun keşfi sonrası, Evrim Ağacı gözden geçirilerek pangolinler Pholidota ismiyle, Carnivora'nın hemen yanındaki dala yerleştirilmişlerdir.

• Wikipedia. Pangolin. (2019, Eylül 03). Alındığı Tarih: 05 Eylül 2019. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/10/2019 07:33:10 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2461

“Limandaki bir gemi güvendedir. Ama gemilerin inşa edilme amacı bu değildir.”
John A. Shedd