Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Gerçeklik Analizi Araştırmaları'nın bir parçasıdır. Bu sistem çerçevesinde analiz edilen iddialar, "Gerçek", "Karışık", "Sahte" şeklinde üç sınıfa ayrılmaktadır. Aynı analiz sistemi çerçevesinde, ünlü insanlara atfedilen sözler de incelenmektedir. Bu sözler, "Gerçek", "Hatalı Atıf", "İspatsız" ve "Sahte" şeklinde dört sınıfa ayrılmaktadır.

Nevşehir'in haber sitesine göre Nevşehir'i kış ortasında milyonlarca sinek bastı ve bu inanılmaz doğa olayı halk arasında paniğe sebep oldu. Öyle ki biyolojik silah dahi olabileceği şüphe edildi.

Onlar sinek değil, hatta son araştırmalarla böcek sınıfından bile çıkartıldılar. Kendileri sıçrar kuyruklular (Collembola) adı verilen bir alt sınıfın üyeleri. Görünüş olarak da Hypogastruridae ailesine benziyor. Biyolojik silah falan hiç değiller...

Fib Haber'e göre kış ortasında Nevşehir'i milyonlarca sinek bastı. Bu sözde inanılmaz doğa olayı vatandaşları tedirgin etti. Söz konusu habere buradan ulaşabilirsiniz. İddianın nedeni, yerli haber siteleri ve toplumun, biyoloji ve entomoloji konusunda büyük eksikleri olmasından kaynaklanıyor.

Bu aileden Hypogastrura harveyi türü.
Bug Guide

Onların sinek olmadığını anlamak için dipterolog (sinek bilimci) veya entomolog (böcek bilimci) olmaya gerek yok. Öyle ki görüntüdeki eklembacaklıların kanatları bile yok! Sıçrar kuyruklular (Collembola) adı verilen bu takım, İngilizce springtail ve bazı türleri snow flea diye geçiyor; ancak "flea" yani pire değiller. Vücut sıvılarındaki glisinden zengin proteinleri sayesinde buz kristallerini bağlayabiliyorlar ve donmaya karşı dayanıklılar. Bu yüzden diğer eklembacaklıların aksine karda topluca görülebiliyorlar. Çünkü eklembacaklıların hareket edebilmesi için kaslarını sıcak tutmaları lazım. Bunu da uçmak, beslenmek, güneşlenmek gibi yollarla yapıyorlar. Kısaca çeşit çeşit termoregülasyon yöntemleri ile. Buna benzer proteinler sayesinde organ naklinde dokuları soğuktan korumanın daha sağlam olabileceği ve daha kaliteli dondurma üretilebileceği düşünülüyor.

• Wikipedia. Springtail. (2019, Ocak 13). Alındığı Tarih: 13 Ocak 2019. Alındığı Yer: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/09/2019 22:48:42 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7558

“Türlerin bağımsız olarak yaratıldıklarına yönelik ana akım görüş, bize hiçbir bilimsel açıklama sunamamaktadır.”