Neandertallerin Genomu Tamamen Çözüldü ve Yayınlandı!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Neanderthal DNA’sı baştan sona çözülerek eksiksiz sıralandı!

Almanya Leipzig’deki Max Planck Evrimsel Antropoloji Enstitüsünden bilim insanları güney Sibirya’da 2010 yılında bulunan Neanderthal'e ait bir ayak parmağı kemiğini kullanarak insanın var olmuş en yakın kuzenleri olarak görülen Neandertaller'e ait genomun 50 katını baştan sona sıraladı. 1.79 gigabayt alan kaplayan genomun %99.9'luk kısmı insan gen dizilerini tekrar ediyor. Mitkondriyal DNA ve çekirdek DNA'sı üzerinde yapılan çalışmalar ise, modern insan olarak bilinen biz Homo sapiens türünden kuzenlerimize %1'lik bir gen aktarımı olduğu görülüyor. Bu da, henüz türleşmenin net olmadığı bir dönemde insanlar ile Neandertaller'in karşılaşarak çiftleştikleri görüşünü yeniden doğruluyor.

Baş araştırmacı Svante Pääbo konuyla ilgili şunları söylüyor:

“Neanderthal genomu, bugün yolda yürüyen herhangi bir modern insanınki kadar eksiksiz biçimde ortaya kondu.”

Bilim insanları şuan bu yeni genom sıralamasını ellerindeki parça parça bulunan genomlar ile karşılaştırıyorlar. Parçalardan biri geçen yıl yayınlanan Denisovan genomuna ait. Aşağıdaki görselde Neandertaller, Denisovanlar ve Modern İnsanlar'ın soy ağacı net bir biçimde ortaya konmaktadır:

Pääbo:

“Neanderthal ve Denisovan’ların geçmişi ve Modern insan’ın ayrıldığı noktadan itibaren olan genetik değişiklikler hakkında önemli bilgiler edeneceğiz.”

Araştırma grubu bulgularını bu sene içerisinde sunacak fakat genomun tamamını diğer bilim insanlarının ulaşabilmesi için internetten indirilebilecek şekilde şimdiden yayınladı. Fakat bir şartları var. Kendileri, Max Planck araştırma grubu bu sene yapacakları açıklamalarından önce genomu indirenlerin bir açıklama yapmamalarını istiyorlar.

1. The Verge