Bu yazı, IPHES News isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Katalan İnsan Paleoekolojisi ve Sosyal Evrimi Enstitüsü'nden (IPHES) bilim insanlarının Archaeological and Anthropological Sciences (Arkeolojik ve Antropolojik Bilimler) adlı akademik dergide yayınlanan ve adli antropolojik araştırmaları baz alınarak yapılan çalışmaları, Neandertaller'in sıklıkla iri etçillerin saldırısı altında kaldıklarını gösteriyor. Çalışma, insan evrimi sürecindeki canlı türleri arasındaki ilişkilerin öneminin ve Neandertallerin ve iri etçillerin aralarında var olan güçlü baskıların altını çizmektedir.

Araştırma, ayrıca, adli tıbba bu tip hayvanlar tarafından insan vücudu üzerinde yapılmış olan izleri tamınlama konusunda yarar sağlayabilir.

Neandertaller'den bahsederken, en önemli özelliklerinden biri gibi görünen iyi avcı olmaları konusu öne çıkar. Fakat görünen o ki, Neandertaller ayrıca iri etçillerin saldırılarında kurban konumda da yer aldılar. Bu çalışma, IPHES üyesi üç araştırıcı tarafından yürütüldü: Edgard Camaros (başyazar), Carlos Lorenzo ve Florent Rivals.

İzleri barındıran Cova Negra sağ parietali
IPHES

Araştırıcılar, dünya çapında aslanlar, kaplanlar, ayılar, leoparlar ve diğer yırtıcılar tarafından zarar görmüş yaralıların veya kurbanlarının yer aldığı 140 adli dosya üzerlerinde yaptıkları metodolojik çalışmayı baz alarak bu sonuca ulaşmışlar. Edgard Camaros şöyle diyor:

Adli raporlarla, Neandertal fosil kayıtlarını karşılaştırdık. Günümüz travmaları, Pleistosen hominidlerinde bulunanlara çok benzerlerdi. Benzer travmaları gözlemledik ve Neandertallerin iri etçiller tarafından saldırılara uğradığı sonucuna vardık.

Çalışmada özellikle kullanılan ve kanıt olarak gösterilen Neandertal kalıntıları Cova Negra’da (Valencia, İspanya) bulunan çocuk Neandertale ait, iri etçillerin diş izlerini taşıyan bir kafatası. Edgard Camaros şöyle diyor:

Bu izler, insan evrimi sürecindeki canlı türleri arasındaki ilişkilerin öneminin ve Neandertallerin ve iri etçillerin aralarında var olan güçlü baskıların altını çizmektedir.

Fakat araştırma daha da ileri gidebilir ve adli tıp, bu araştırmadan yararlanabilir. Çünkü bu çalışma, insan vücudunda etçiller tarafından bırakılan travmatik izlerin tanımlanmasını mümkün kılıyor. Edgard Camaros şöyle diyor:

Bu da adli bilimin ihtiyacı olan bir şeydir. Geçmiş olayları anlamak için adli tıbbın kullanılmasının kullanışlı bilgiler sunduğunu ve bilim dalları arası bilgi transferi yeni bakış açıları önermektedir.

IPHES haricinde, Barcelona Özerk Üniversitesi ve Valencia Üniversitesi’nden araştırıcılar bu çalışmaları yürütenler arasında.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/08/2019 20:05:11 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7037

“Bilim, tıpkı sanat gibi, doğanın kopyası değil; doğanın yeniden yaratılmasıdır.”
Jacob Bronowski