Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Harvard Tıp Okulu'ndan George Church, eğer ki istekli bir kadın bulunacak olursa, antik DNA'yı kullanarak bir insan kadınının rahminde bir Neandertal bebeği klonlayabileceğini söylüyor!

Bu süreç, birçok ülke sınırlarında yasal ve sadece fosillerden alınan DNA kalıntılarının klonlanmasını içeriyor. Dolayısıyla doğrudan etik bir sorun taşımadığı düşünülüyor. Ayrıca Church, sürecin tamamen mümkün olduğunu ve Neandertallerin asla saldırgan veya ilkel değil; tam tersine oldukça zeki olduklarını söylüyor.

Neandertaller'in modern insanın yaşamış son kuzen türleri olduğu düşünülüyor, dolayısıyla bize şempanzeler ve bonobolardan bile yakınlar. Ne var ki, soyları 33.000 yıl kadar önce tükendi. Church, bu araştırmaların ve insan genlerinin değiştirilmesinin sadece soyu tükenmiş insan türlerinin yeniden yaratılmasını sağlamayacağını, aynı zamanda insan türünün kanser gibi belalarını tamamen yok edebileceğini ve 120 yıla kadar yaşama şansını verebileceğini de ekliyor.

Profesör Church, uzun yıllardır farklı fosillerden biriktirdiği Neandertal genomunu insan kök hücreleriyle, insan dişisinin rahminde bir araya getirerek bir fetüs yaratabileceğini söylüyor.

Church, daha önceleri 15 yıl kadar süren İnsan Genom Projesi'nin başlatılmasında önayak olmuş bir bilim insanıdır, insan DNA'sı ve çalışmaları konusunda, alanında en uzman ve en saygı duyulan bilim insanları arasında yer alıyor.

Church'ün konu hakkındaki yorumları, birçok genetikçiyi ve insan klonlanmasına karşı insanı şaşırtacak şekilde: "Her tür memeliyi klonlayabiliyoruz ve bir insanı da klonlayabilmemiz en az bu memeliler kadar mümkün. O zaman neden yapmıyoruz?" diye soruyor ve ekliyor: "Neandertaller bizden farklı düşünüyor olabilirler. Beyin hacimleri bizden daha fazlaydı. Bizden daha zeki bile olabilirler. Eğer ki küresel bir hastalıktan kurtulmak ya da bu gezegenden kaçıp gitmek gerekecek olursa, farklı bir düşünce tipinin bize çok faydalı olacağını düşünüyorum. Öyle ki onlar, belki de bir yeni-Neandertal kültürü yaratıp, politik bir güç haline bile gelebilirler! Buradaki asıl amaç çeşitliliği arttırmaktır. Eğer toplum için kötü bir şey varsa, o da düşük çeşitliliktir."

Church, bu konuyu son kitabı olan Yeniden Yaratma: Sentetik Biyoloji Doğamızı ve Bizi Nasıl Yeniden İcat Edecek isimli kitabında tartışıyor.

Church, daha eski insan türlerini veya Jurassik Park'ın konusu olan dinozorları yeniden yaratmayı olanaksız görüyor, çünkü antik DNA'nın ömrü en fazla 1 milyon yıl geriye gidiyor. Daha öncesinden elde edilen fosillerden DNA çıkarmak mümkün değil.

Röportaj verdiği magazine şu sözleri söyleyerek okurlarını heyecanlandırıyor: "Hücrelerinizi genetik mühendisliği ile yeniden inşa ederek kanser riskini düşürebiliriz. Bunu bir kere başarabildik mi, hücrelerinize kendilerini yeniden yaratma imkanını sağlayabilir ve yaşlanmanızın ihtimalini düşürebiliriz."

Teşekkür: Duvardaki Tuğla

Bu çeviri için şu kaynaklar kullanılmıştır:

1.   Telegraph
  2.   Alamy

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/09/2019 02:39:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/933

“Beş duyuyla donanmış olan insanlık, kendisi etrafındaki evreni keşfetme yolculuğuna çıkmıştır. Bu yolculuğun adı, bilimdir.”
Edwin Hubble