NASA, Ay'a Kalıcı Olarak Gitmek İçin Kolları Sıvadı!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Mars'a gönderdiği InSight kondusunu gezegenin yüzeyine başarıyla indiren NASA, kısa bir süre sonra Ay'a kalıcı olarak gitme niyetini ilan etti. Üstelik bunu sağlayacak ön uçuşların 2019 yılında başlaması bekleniyor!

NASA'dan yapılan resmî açıklamada, insanları önce Ay'a, sonraysa Mars'a geçici ve kalıcı olarak gönderecek görevler için dokuz Amerikalı özel şirket ile çalışacakları belirtildi. Bu firmalar, NASA'nın Ticari Ay Yükü Servisleri (CLPS) için ihalelere girecek ve kazananlar, ABD'nin Ay ve Mars'a kalıcı gidiş planları için gerekli olan bilim ve teknolojik malzemeleri bu gök cisimlerine taşımaya yardımcı olacak. NASA'nın yöneticisi Jim Bridenstine, şöyle diyor:

Bugün ilân ettiğimiz bu haber, Amerika'nın bu defa kalıcı olarak Ay yüzeyine dönüşüne yönülük elle tutulur sürecin başladığını gösteriyor. Amerikan uzay ve havacılık firmaları, bizlerin bilim ve keşif tutkusuyla iç içe geçmiş vaziyettedir. Öncelikle Ay'da, sonrasındaysa Mars'ta muhteşem şeyler başarmamızın önünü açacaklardır.

Bu firmalar, Ay ve Mars yüzeyine düzenli aralıklarla çeşitli bilim ve teknoloji araçları iletecekler. Firmaların Ocak 2019'a kadar tekliflerini yapmaları gerekiyor. Gönderilen bu araçlar, NASA'nın Ay'a ve Mars'a yapacağı insanlı görevler için bilgi toplayacak ve gerekli malzemeleri sağlayacak. NASA'nın kısa vadede nihai hedefi Mars yüzeyinde astronotların yürümesi...

NASA'nın bu ilk görevler için çalışmayı seçtiği dokuz firma şu şekilde:

• Astrobotic Technology, Inc. (Pittsburgh, PA)
  • Deep Space Systems (Littleton, CO)
  • Draper (Cambridge, MA)
  • Firefly Aerospace, Inc (Cedar Park, TX)
  • Intutitive Mechanics, LLC (Houston, TX)
  • Lockheed Martin Space (Littleton, CO)
  • Masten Space Systems, Inc (Mojave, CA)
  • Moon Express (Cape Canaveral, FL)
  • Orbit Beyond (Edison, NJ)

NASA'nın bu açıklamayı, Rusya'nın 2040 yılına kadar Ay'da bir uzay üssü kurmayı planladıklarını ve buna yönelik çalışmaları başlattıklarını ilan etmelerinden kısa bir süre sonra gelmesi önemli bir detay.

Kim bilir, belki de 21. yüzyıl, yepyeni bir uzay yarışına gebedir?

• Ana Görsel Kaynağı: NASA

Evrim Ağacı Spotify'da: Podcastlerimizi Kaçırmayın!

Online Educational Resources: Links to Expand Your Knowledge!