Evrim Ağacı

Minnesota'da Antibakteriyel Sabun ve Triklosan Kullanımı 2017 Yılından Beri Yasak!

Tavsiye Makale

Bu yazı, Science Alert isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

ABD'nin Minnesota Eyaleti, yaygın olarak kullanılan antibakteriyel bir kimyasal olan triklosan isimli kimyasalı içeren herhangi bir temizlik ürününün üretilmesini ve satılmasını 2017 yılından itibaren yasakladı.

Uzun yıllardır triklosan; tüm sabunların, deterjanların, deodorantların ve diş macunlarının %75’nin ana bileşeni olarak kullanılıyor. Kimyasal, bakterilerdeki yağ asidi sentezinde çalışan bir enzimi devre dışı bırakarak onları öldürebiliyor, ama insan enzimlerini etkilemiyor, bu da onu yaygın kullanım için güvenilir yapıyor.

Triklosan

Ancak, son zamanlarda yapılan araştırmalar triklosanın, insanlardaki hormon dengesini bozabileceğini, testosteron ve tiroit hormonlarının seviyesini düşürebileceğini ve alerjiye neden olabileceğini öne sürüyor.

Daha önemlisi ise Minnesota Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, triklosanın göllerdeki çökeltilerde biriktiğini gösterdi.

Bilim insanları, bu kimyasalların çevrede yaygın olması durumunda, bu kimyasala karşı dirençli bakterilerin evriminin tetiklenebileceğinden korkuyor. Bunun gerçekleşmesi durumunda da sabunlar, özellikle ihtiyaç duyulan yer olan hastanelerde daha az etkili hale düşecekler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 10/07/2020 10:22:30 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2378

“Özgürlük yasalar veya kurumlardan değil, insanlardan gelir.”
Clarence Darrow