Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Loewia sineği (Loewia)

Loewia sineği (Loewia) Furkan Erek

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Loewia sineği
  • Bilimsel Adı Loewia
  • Halk Arasındaki Türkçe Adı Loewia sineği
  • Halk Arasındaki İngilizce Adı Loewia
  • Gözlem Lokasyonu Bartın, Türkiye

Bartın çayı kenarında böcek arazisi yaparken çok nadir olan bu sinek türüne denk geldik. Türkiye için 2 yeni tür bulduğumuz bu hafta içerisinde böyle nadir bir türe denk gelmemiz çay için oldukça önemli bir gelişme oldu. Cinsin tespiti için Theo Zeegers'a teşekkürler.

Üyelerinde siyah renk hakimdir. Diğer Tachinidae üyeleri gibi üzerindeki kıl benzeri çıkıntılar göze çarpmaktadır. Bütün Diptera üyelerinde olduğu gibi bir çift kanat sahibidir. Larvaları diğer eklembacaklılar için parazitoid olduğu bilinir. Tür teşhisi için fotoğraflar yeterli kanıt sayılmamaktadır. Fotoğraftan sadece cins düzeyinde tanımlanabilir. Gözlemlediğimiz diğer bir tachinid türüne buradan ulaşabilirsiniz.

Loewia cinsi, Bartın.
Furkan Eren

Tachinidae ailesinin üyesidir. Bu taksonun Orta Eosen'de evrimleştiği düşünülmektedir. Bilinen en eski fosil (Lithexorista) Wyoming'deki yaşlı Yeşil Nehir Oluşumu'nda keşfedilmiştir.

Gözlemimiz sonucunda tatlı su kenarlarında, otlak ve açık arazilerde görüldüğünü söyleyebiliriz. Ülkemizde Güneydoğu Anadolu Bölgesi, Antalya, Isparta ve Bartın'da gözlemlenen Loewia cinsi üyelerinin olduğu bilinmektedir. Tachinidae üyeleri Güney Amerika dışında bütün bölgelerde görülebilir.

Loewia cinsi, Bartın.
Furkan Eren

Görmesi oldukça zor ve nadir bir türdür. Koruma statüsü hakkında bir bilgi bulunmamaktadır.

Bu cinsin üyelerinden Loewia papei 2014 yılında Güneydoğu Anadolu Bölgesi Türkiye'de de olduğu Pierfilippo Cerretti ve Giuseppe Lo Giudice tarafından yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır.

• Pierfilippo Cerretti, et al. A New Loewia Egger (Diptera: Tachinidae) From Turkey, With Taxonomic And Nomenclatural Remarks On Congeners. (20 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 20 Temmuz 2020. Alındığı Yer: researchgate | Arşiv Bağlantısı
  • Furkan EREN. Loewia Sp.. (20 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 20 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Dogalhayat | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 30/11/2020 08:14:50 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/9017

“Aynı nehirde iki kez yıkanamazsınız: Çünkü nehir aynı nehir değildir ve siz aynı siz değilsiniz.”
Heraclitus