Evrim Ağacı

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Arkadan geçerken objektifimize takılan bir örümcekle birlikte.

Zonguldak'ın Filyos ilçesindeki sahilde, bir taşın üzerinde gözlemlediğimiz Tachina fera türü sinek. Aynı zamanda o sırada arkasından sinsice geçen bir örümceğe tanık oluyorsunuz. Tabii Tachina sinekleri, bu örümceklerin diyeti arasında olmak için fazlasıyla iri.

Morfolojik olarak Tachina magnicornis türüne fazlasıyla benzer. Karındaki (abdomen) eşkenar dörtgenler ve çizginin yapısından ayrılırlar. Göğsün (thorax) hemen bitiminde postscutellum isimli parlak bir çıkıntı bulunur bu cinslerde. Renkleri ve kıl yapıları karakteristiktir.

Evrimsel olarak Eosen Devri'nin ortalarından yani yaklaşık 40 milyon yıl önceki bir ortak atadan köken aldıkları düşünülüyor. Sinekler takımı içerisinde Tachinidae ailesinde sınıflandırılır.

Palearktik bölgede dağılım gösterirler. Yani Avrupa, Asya ve Kuzey Afrika'yı içine alan kesim.

Asıl ilginç olan protelean parazitik yaşam döngüleri. Yani yaşam döngülerinin başlangıcı parazitik biçimde iken, erişkin halleri değildir. Tachina sineklerinin larvaları genelde tırtıllar içerisine girerek onları içeriden yerler. Ardından olgunlaşan sineğin besin kaynağı çiçek polenleri ve nektar olur.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 03/07/2020 01:33:36 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5374

“Biyoloji, birbiri ardına gelen ve her biri kendisinden öncekileri değiştiren mekanizmalar üzerine kuruludur. Occam'ın Usturası fiziksel bilimlerde çok kullanışlı olsa da, biyolojide uygulamak çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.”
Francis Crick