Evrim Ağacı

Bu yazı, Science Daily isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Queen Üniversitesi ve Arjantin Doğa Tarihi Müzesi’nde Güney Amerikalı kuşlar üzerine yapılan araştırma tamamlandı. Bu kuşların renk ve ötüşte önemli ölçüde farklılık göstermelerine rağmen genetik farklılıklarının küçük olduğu keşfedildi. Bu da, bu kuşların yeni bir tür oluşturma yolunda olduklarını işaret ediyor. Buenos Aires'teki Arjantin Doğa Tarihi Müzesi’nde doktora biyoloji öğrencisi Leonardo Campagna şöyle diyor:

Darwin'in başarılarından biri türlerin değişebileceğini göstermekti. Onların yaratılışın değişmemiş, değişemez ürünleri olmadığını gösterdi. Ancak şimdi, Darwin’in en önemli eseri Türlerin Kökeni’nin yayınlanmasından yaklaşık 150 yıl sonra, türleşmeye neden olan basamakların tümünü anlamamızı sağlayan araçlara sahibiz. Türleşme, atasal bir türün 2 ya da daha fazla yeni türe ayrılması olayına denir.

Bilim insanları farklı türleri doğuran çeşitli kuvvetleri anlamak için on yıllardır uğraşıyorlar. Campagna ve araştırma takımı nasıl ve ne zaman evrimleştiklerini anlamak için dokuz türü barındıran ve Güney Amerika’da yaşayan bir grup ispinozun üzerinde çalışıyorlar.

Bu çalışma erkeklerin üremede etkili olan tüylerindeki farklılıklar ve erkeklerin dişilere kur yaparken kullandıkları ötüşlerdeki değişimleri ortaya çıkardı. Grup, şimdi bu farklılıkların altındaki genleri bulmaya çalışıyor. "Aday genler" denen bu genler, yeni türlerin evriminde etkili oldukları yönünde kanıt niteliğinde olabilir ve bu da araştırmacıların evrim hakkında fikir sahibi olmasını sağlayacak. Campagna şöyle söylüyor:

Bizimki gibi çalışmalar bize türlerin gerçekten ne olduğunu, ne gibi süreçlerden geçtiğini ve bu ve diğer türler kaybolursa nelerin kaybolabileceğini bize öğretiyor.

Campagna’nın araştırma danışmanı, Queen's Üniversitesi Biyoloji Merkezi’nde (QUBS) müdür vekili ve Biyoloji bölümünde profesör olan Stephen Lougheed. QUBS, araştırmanın esas kısmını yapıyor ve Queen’s de 60 yıldan fazla süredir çalışmalarını sürdürüyor. Kanadalı ve uluslarası enstitülerden araştırmacıları ağırlıyor. Bugüne kadar QUBS’deki araştırmalar, hakemli dergilerde yayınlanan 800’den fazla yayın ve 200’den fazla mezun veya öğrenci tezleri üretmeyi başardı.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/05/2020 10:41:13 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2717

“Ahlaklı bir birey, geçmişteki hareketleri ve güdüleri üzerine kafa yorup, bazılarını doğru bulup diğerlerini kınayabilen kişidir.”