Evrim Ağacı

Kuru Su: Suyu Kurutmak Mümkün mü?

Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Kimya alanında yapılan çalışmalar kimi zaman oldukça ilginç sonuçlar verebiliyor. Kuru su da, bunlardan birisi.

Kuru su, "toz halindeki bir sıvıdır" ve su-hava emülsiyonundan oluşur. Görselde gördüğünüz gibi toz halinde görülür, çünkü her bir su damlasının etrafı kumsu bir silika zırhı ile çevrilidir. Bu sebeple, su damlacıkları birbiriyle birleşemez ve bildiğimiz sıvı haldeki suyu oluşturamazlar. Silikanın içerisindeki su damlacıkları halen sıvıdır, ancak etraflarındaki zırhtan ötürü katı gibi davranırlar. Kuru suyun %95'i su, %5'i ise silikadan oluşur.

Bu kimyasal ilk olarak 1968 senesinde patentlenmiştir ve kozmetik sektöründe büyük önemi olacağı düşünülmüştür. Ancak beklenen etkiyi yarattığı pek söylenemez. 2006 senesinde İngiltere'deki Hull Üniversitesi bu kimyasalı yeniden keşfederek tekrardan ün kazanmasına neden olmuştur.

Kuru suyun üretimi de oldukça kolaydır: hidrofobik (sudan korkan) silika nanoparçacıkları ile su, dakikada 19.000 defa dönebilen bir motor ile 90 saniye boyunca iyice karıştırılır ve bu işlemin sonunda nanoparçacıklar, su moleküllerini tamamen kaplarlar.

Uygulama alanları arasında patlayıcıların güvenli taşınabilmesi, sera etkisinin önlenebilmesine yönelik çalışmalar, hızlı başlangıca ihtiyaç duyan kimyasal tepkimeler gibi alanlar bulunmaktadır. Yapısı gereği kuru su, normal suyun 3 katı kadar karbondioksiti içine hapsedebilmektedir ve bu sayede, küresel ısınma ile mücadelede önemli bir araç olması beklenmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/05/2020 14:37:58 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1612

“Şu ana kadar Evrim Kuramı'nı çürütebilen bir argüman var olmadı. Ancak eğer ki bir gün olursa, bunu keşfeden bir bilim insanı olacaktır, bir aptal değil.”