Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Yarı-iletken nanokristaller –nam-ı diğer kuantum noktaları– ışığı emip iyi tanımlanmış renklerle yeniden yayma özelliğine sahip nano boyutlarda parçacıklardır. Düşük maliyetli üretim, uzun dayanma süreleri ve geniş bir yelpazedeki renkleriyle kuantum noktaları TV setlerinin, tabletlerin ve cep telefonlarının demirbaşı haline geldi. Aynı zamanda yeşil enerji, optik algılama ve biyo-görüntüleme alanlarında da bu parçacıklarla ilgili heyecan verici gelişmeler oluyor.

İtalya, İspanya ve İsviçre’den bir grup bilim insanı ise kuantum noktalarından yeni bir biçimde faydalanmanın yolunu keşfetti.

Kuantum noktalarının geleneksel çalışma ilkesi, yayılan ışığın rengini parçacığın büyüklüğünün belirlediği sözde kuantum kısıtlama etkisine dayalıdır. Bu yeni yöntem ise baştan aşağı farklı bir fiziksel mekanizmaya yöneliyor: Kuantum noktalarının içerisinde gerilme yoluyla tetiklenen bir elektriksel alan. Bu alan, noktaların etrafında kalınca birer kabuk oluşturulmasıyla elde ediliyor. Böylece iç çekirdek basınca uğruyor ve yoğun bir dahili elektriksel alan yaratılmış oluyor. Bu sayede renklerin belirleyicisi bu alan oluyor.

Araştırmacılar, ışığın emilimiyle salımı arasındaki sürenin böylelikle 100 kat artırılabileceğini, bunun ise optik hafıza veya akıllı piksel yeni nesil cihazların yolunu açabileceğini belirtiyorlar. Bu yeni madde aynı zamanda çevrede nano boyutlardaki elektriksel alanlara son derece duyarlı optik sensörlerin de öncüsü olabilir.