Evrim Ağacı

Kuantum Noktalarının Kullanımında Yeni Bir Yöntem

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Yarı-iletken nanokristaller –nam-ı diğer kuantum noktaları– ışığı emip iyi tanımlanmış renklerle yeniden yayma özelliğine sahip nano boyutlarda parçacıklardır. Düşük maliyetli üretim, uzun dayanma süreleri ve geniş bir yelpazedeki renkleriyle kuantum noktaları, TV setlerinin, tabletlerin ve cep telefonlarının demirbaşı haline geldi. Aynı zamanda yeşil enerji, optik algılama ve biyo-görüntüleme alanlarında da bu parçacıklarla ilgili heyecan verici gelişmeler oluyor.

İtalya, İspanya ve İsviçre’den bir grup bilim insanı ise kuantum noktalarından yeni bir biçimde faydalanmanın yolunu keşfetti.

Kuantum noktalarının geleneksel çalışma ilkesi, yayılan ışığın rengini parçacığın büyüklüğünün belirlediği kuantum kısıtlama denen bir etkiye dayalıdır.

Bu yeni yöntem ise baştan aşağı farklı bir fiziksel mekanizmaya yöneliyor: Kuantum noktalarının içerisinde gerilme yoluyla tetiklenen bir elektriksel alan...

Bu alan, noktaların etrafında kalınca birer kabuk oluşturulmasıyla elde ediliyor. Böylece iç çekirdek basınca uğruyor ve yoğun bir dahili elektriksel alan yaratılmış oluyor. Bu sayede renklerin belirleyicisi bu alan oluyor.

Araştırmacılar, ışığın emilimiyle salımı arasındaki sürenin böylelikle 100 kat artırılabileceğini, bunun ise optik hafıza veya akıllı piksel yeni nesil cihazların yolunu açabileceğini belirtiyorlar. Bu yeni madde aynı zamanda çevrede nano boyutlardaki elektriksel alanlara son derece duyarlı optik sensörlerin de öncüsü olabilir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/07/2020 09:11:01 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4506

Evrim Ağacı

“Hatalı bir argümanın tedavisi daha iyi bir argüman geliştirmektir; düşünceleri bastırmak değil.”