Kılıç Gagalı Sinekkuşu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bilimsel olarak Ensifera ensifera olarak bilinen "kılıç gagalı sinekkuşu", vücudunun uzunluğundan daha uzun bir gagaya sahip olduğu bilinen tek sinekkuşudur. Bu durum, evrimsel biyolojinin en temel konseptlerinden birisi olan karşılıklı evrimi anlamayı kolaylaştırmaktadır. Zira bu sinekkuşları, Passiflora mixta adı verilen aşırı uzun taç yapraklarına sahip bitkilerin nektarlarıyla beslenir. Bu çiçeklerden nektar toplamak başka hiçbir sinekkuşunun yapamadığı bir durum olduğu için, kılıç gagalı sinekkuşları kendilerine has bir besin kaynağı yaratmış olurlar. Buna karşılık, bitkinin oldukça spesifik bir şekilde döllenebilmesini sağlarlar. Bu da, bitki ile kuşun karşılıklı olarak, birbirlerine uyum sağlayacak şekilde evrimleşmesiyle sonuçlanır. Doğada, çok çeşitli canlı türleri ekolojik ilişkileri çerçevesinde bu şekilde karşılıklı olarak evrimleşmiştir. Ancak uç vakalar, bunun nasıl olabileceğini anlamamızı daha da kolaylaştırmaktadır.

Kılıç gagalı sinekkuşlarının bu uzun gagası, bazı davranışsal değişimleri de beraberinde getirmiştir: örneğin diğer birçok sinekkuşu tüylerini gagalarıyla temizleyip düzenlerken, kılıç gagalı sinekkuşları ayaklarını kullanmak zorundadır.

Canlı, genellikle 2500 metreden daha yüksek bölgelerde yaşar ve Bolivya, Kolombiya, Ekvator, Peru ve Venezüela'da bulunur.

Kaynak: Wikipedia