Keenan Mack (Evrimsel Ekolog)

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrimsel biyologlar, evrim ve hayvanların işbirlikçi tutumu / hayatta kalabilmek adına bencilce davranma gerekleri arasındaki ikilemlere anlam getirmeye çalışıyor. National Institute for Mathematical and Biological Synthesis’de doktora sonrası araştırmacı olan Keenan Mack, bir türün hangi işbirlik modelinde evrimleşebileceğini analiz eden matematiksel modeller üretiyor. Mack, özellikle kaynakların verimli kullanımının nasıl işbirliğinin temeli olabileceği hususuna odaklanıyor.

İsim: Keenan M.L. Mack

Yaş: 32

Enstitü: National Institute for Mathematical and Biological Synthesis

Memleket: Needham, IN

Çalışma Alanı: Evrimsel Ekoloji

Ne sizi bu alanı seçmeye yöneltti?

Hatırlayabildiğim en eski andan bu yana bilim insanı olmak istedim; yani, hangi çocuk bir paleontolog olmak istememiştir ki? Başlangıçta beni çeken gerçek sebep, yaşamın çeşitliliğini açıklayan evrimin zerafetiydi. Bunun gerçekten önemli bir düşünce olduğunu hissettim ve bu his doğrultusunda evrimi öğrenebildiğim kadar öğrenmeye zorunluluk duydum.

Aldığınız en iyi tavsiye neydi?

Bir şeyi birine etkili bir biçimde açıklayamıyorsan, bilmiyorsundur fikri.

Çocukluğunuzda ilk bilimsel deneyiniz neydi?

Sanırım bu, oldukça ufakken aklıma dağlanan (ne demek istediğimi anlayacaksınız) bir deneyim... Evimiz eski bir göbekli soba ile ısıtılırdı. Bir çeperine dokunmak için uzandım, fakat yakın bir zamanda yakılmış ve sönmüş olduğunu bilmiyordum, annem bana sobanın sıcak olduğunu söylemiş, ve dokunmamam konusunda uyarmıştı. Eh, içinde o an bir alev olmadığını görebiliyordum ve hipotezini denemeye karar vermiştim. Hipotezi hızlıca doğrulanmıştı.

Bir araştırmacı ya da bilim insanı olmak ile ilgili favori şeyiniz nedir?

Bir bilim insanı olmak ile ilgili favori şeyim, kesinlikle yeni bilgilerin peşinden gidebilme özgürlüğüdür. Bir şeyi ilk bilen olabilmek müthiş bir his.

Bir bilim insanının yetkin bir bilim insanı olarak nitelendirilebilmesi için göstermesi gereken en önemli karakteristik özellik nedir?

Ben derim ki yanlış olduğunu kabul etme cesaretidir, yıllarca yapılan işten, yatırımdan sonra bile.

Araştırmanızın toplumsal getirileri nelerdir?

Benim araştırmam insan doğasını açıklamamıza yardımcı olur, ve global bir toplulukta doğanın nasıl değişebileceğine dair uyarılar sunar.

Bir araştırmacı olarak düşüncelerinizde en büyük etkiyi kim bıraktı?

Muhtemelen Jen Rudgers. Üniversite öğrenciliğinden mezun edildiğimde, deyim yerindeyse kaybolmuş, bir sonraki adımımda ne yapacağımı bilmez haldeydim. Jen, ben oranın lisans programına kabul edilmeden önce Indiana University’sinde post-doktora görevlisiydi. Şimdi University of New Mexico’da doçent. Bir yıldan biraz uzun bir süre onun için araştırma görevlisi olarak çalıştım, ve bu süre içinde o bana basit anlamda, müsvedde yazmaktan deneysel dizayna kadar, nasıl bir bilim insanı olunacağını öğretti. Onun rehberliği olmasaydı yüksek lisans programına girmek adına ihtiyacım olan deneyimi asla kazanamazdım.

Alanınızla ya da bilim insanı olmanızla ilgili, insanları ilk şaşırtacak şey nedir?

Muhtemelen, işin doğa gerçeklerini bilmekten ziyade ne denli çok matematik yeteneği ve yazma barındırdığı ile ilgili olduğu olurdu.

Eğer ofisiniz yansa ve bir tek şeyi kurtarma hakkınız olsaydı, neyi kurtarırdınız?

Taşınabilir yedek hard-disk’imi kurtarırdım, fakat satranç takımımı bırakmak benim için oldukça güç olurdu.

Ofisinizde veya arabanızda en çok hangi şarkıyı dinliyorsunuz?

Ofiste sözsüz parçaları tercih ediyorum, moralime bağlı olarak Budos Band’dan Tchaikovsky’e kadar değişebilir. Arabada ise sevdiğim şeyler Phish, Sam Roberts, The Whitest Boy Alive.

Editör Notu: ScienceLives makalelerinde anlatılan araştırmacılar, mühendislik ve bilim alanında basit araştırma ve eğitime fon veren federal ajans, National Science Foundation tarafından desteklenmiştir. Bu materyalde yansıtılan bütün fikirler, varılan sonuçlar, çıkarımlar ve öneriler yazara aittir ve National Science Foundation’un görüşlerini yansıtmak zorunda değildir.

Kaynak: LiveScience

Limonlu Köpüklü Patlamalar Deneyi

Panda Karıncası

Mert Karagözoğlu

Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dilbilimi Lisans öğrencisidir. 2013 senesinden beri Evrim Ağacı ile çalışmaktadır. İlgi alanları: Nöro ve bilişsel bilimler, antipsikiyatri, psikoterapi, kıta felsefesi ve göstergebilim.