Kaplumbağa Omurgası, Kabuğun Hemen Altındadır!

Kaplumbağa Anatomisi, Kuzenlerinden Ne Kadar Farklıdır?

Kaplumbağa Omurgası, Kabuğun Hemen Altındadır!
1 dakika
10,723 Okunma Sayısı
Notlarım

Bir kaplumbağanın iskeleti... Ne kadar tuhaf gözükürseniz gözükün, vücut planınız evrimsel süreçte atalarınızınki ile neredeyse birebir aynı kalıba sahip olacaktır. Tek fark, evrimsel süreçte şekillenen vücut yapınıza bağlı olarak iskeletinizin genel görünümünün uyum sağlaması olacaktır, belki ufak tefek bazı farklılaşmalar olacaktır hepsi bu.

Bir kaplumbağada da, tüm omurgalı hayvanlarda (insan, zürafa, fil, yunus, papağan vs.) olduğu gibi bir "omurga" bulunur; ancak kabuğunun altındadır. Dolayısıyla dışarıdan göremiyor olmanız, bu yapının olmadığı anlamına gelmez.

Kaplumbağaların da kol ve bacaklarında, o kısa uzuvlarına rağmen, diğer tüm omurgalı hayvanlardaki gibi "1 kemik, 2 kemik, çok sayıda kemik (bilek kemikleri) ve parmaklar" düzeni bulunur.

Kaplumbağalarda da, neredeyse bütün omurgalılarda olduğu gibi bir kuyruk vardır. Kuyruğu olmayan bazı omurgalılar olsa da (örneğin insanların da dahil olduğu Kuyruksuz Maymunlar gibi), bu kuyruksuz hayvanlarda bile atalarda kuyruğun varlığına dair bariz izler vardır (bizlerde ve diğer tüm Kuyruksuz Maymunlar'daki kuyruk sokumu ve kuyruğa ait genler gibi).

Boyunlarında 8 omur bulunur. Çoğu omurgalıda bu sayı 7'dir; ancak kaplumbağalarda evrimleşen ek omur, boynun yukarıya dönmesini kolaylaştırdığı için seçilerek evrimleşmiştir.

Bunlar haricinde kaplumbağa gibi ufacık bir hayvanın, zürafa gibi dev bir hayvanla, yunus gibi denizlerde yüzen bir hayvanla, insan gibi süper-zeki bir hayvanla inanılmaz fazla sayıda ortaklığı bulunur; bunların hepsini listelemeye kalksak sırf bunun için ayrı bir internet sitesi açabilirdik. Fakat bu kadar ortak nokta üzerine inşa edilmiş türe (veya taksonomik gruba) has farklılıklar, evrimsel ortak ata ilişkilerini net bir şekilde gözlerimiz önüne sermektedir. Bunlar bir de genetik verilerle birebir doğrulandığında, ortada tartışacak pek de bir şey kalmamaktadır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/10/2021 08:00:00 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3693