Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Kanser, genel bağlamda hücreye büyüme komutu veren onkogenler ve tümör oluşturması halinde baskılayıcı görevi üstlenecek tümör baskılayıcı genlerde meydana gelen mutasyonlar sebebiyle oluşur. Bu mutasyonlar öyle çeşitli kombinasyonlarda ve birbirlerinden o kadar farklı şekillerde meydana gelebilirler ki “Her kanser birbirinden farklıdır.” genellemesini yapmak bile mümkündür. Kısacası bildiğimiz mide, akciğer, kan, deri kanseri sınıflandırmalarının üzerine çok daha öznel ve kişiye özgü kanser tanımlarına ihtiyaç duymaktayız. Her kanser birbirinden bu denli farklı mutasyonlarla başlayabildiği için de, başlamasını engelleyebilecek bir mekanizma geliştiremiyoruz. Buna karşın sonuca yönelik tedavilerimiz bulunuyor; tümörlü bölgeyi çıkarmak, kemoterapi ve radyasyon tedavisi… Her tedavinin en az bir yan etkisi var ve kalıcı çözümler sunmuyorlar.

Kanser tedavi alanında iyi haberler yok değil. Kanser Genomu Projesi (Cancer Genome Project) ve Kanser Hücre Soy Hattı Ansiklopedisi (Cancer Cell Line Encyclopedia) ismi verilen iki oluşum, kanserli hücrelerin gen haritasını çıkararak nasıl başladıklarına odaklanmakta. 10 yıl önce oldukça pahalı ve ulaşılamaz olarak değerlendirilen bu yöntem, her insanda kanserin nasıl başladığını ve nasıl ilerlediğini tıbbi tanı koyma sürecine dahil edebilir; ki bu gelişme basit anlamda her öznel, farklı başlamış, farklı kombinasyonlu kanser için spesifik tedavi yöntemleri geliştirebileceğimiz anlamına geliyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/08/2019 04:11:06 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4177

“Bilim, tıpkı sanat gibi, doğanın kopyası değil; doğanın yeniden yaratılmasıdır.”
Jacob Bronowski