Evrim Ağacı

Kafaları Üzerinde Çubukları Dengeleyerek Balıkçıl Avlamayı Öğrenen Timsahlar!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Ethology, Ecology & Evolution dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre, Louisiana'da yaşayan timsahlar, avları olan balıkçılları üzerlerine çekmek için son derece yeni bir yöntem keşfettiler: Nehirlerde buldukları çerçöp, dal ve çubukları kafaları ve ağızları üzerinde dengeleyerek, su yüzeyinde asılı kalıyorlar. Bu çubuklar ve dallar, söz konusu balıkçılların çiftleşme döneminde dişilerini etkilemek için kurdukları yuvaların ana yapıtaşını oluşturuyor. Balıkçıllar, timsahların kafası üzerinde bulunan dal ve çubukları almaya geldikleri anda, yeryüzündeki en güçlü çeneye sahip hayvanların avı oluveriyorlar! Makalenin yazarları, keşiflerini şöyle anlatıyorlar:

Nesneleri kullanarak avları üzerine çekmek, doğada son derece nadir görülen bir olaydır ve sadece birkaç türde tespit edilmiştir. Araştırmamızda, timsahların çer çöp ve sopaları kullanarak kuşları üzerlerine çektiklerini ortaya koyuyoruz. Bu timsahlardan en azından 1 tanesinin, söz konusu davranışı özellikle kuşların yuva kurdukları dönemde baskın olarak kullandığını keşfetmiş bulunmaktayız. Bu keşif, bir avcının avlarını üzerine çekmek için nesneler kullanmakla kalmayıp, aynı zamanda bunu avlarının dönemsel davranışlarına uygun şekilde ayarlamasına yönelik ilk örnektir. Aynı zamanda bu, arkozorların daha önceden keşfedilmemiş, çok karmaşık davranışlar sergileyebiliyor olmasına da yeni bir bakış açısı sunuyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/09/2020 20:36:49 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4257