Evrim Ağacı

Intraperitoneal Kabak Tomografisi: Vücudunuza Yabancı Cisimler Sokmayın!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

50 yaşındaki erkek bir çiftçi, çiftçi, yoğun karın ağrısı ile hastaneye kaldırılmıştır. Öncelikle gaz birikimi olduğu düşünülmüş; ancak yapılan incelemeler, bağırsak gaz örüntülerinin karın içerisinde birikmiş bir gaz belirtisi olmadığını göstermiştir. Frontal X-Işını taraması yapıldığında, vücutta hekimi ikna edici düzeyde intrabdominal gaz olmadığı görülmüştür. Tarama görüntüsü aşağıdan görülebilir:

A.Prof Frank Gaillard, Radiopaedia.org, rID: 14996

X-ray yeterince bilgi vermediği için CT çekilmesine karar verilen hastanın sorununun peritoneal boşluk içerisine sıkışmış 19 santimetrelik bir kabak olduğu anlaşılmıştır. Hastanın anal yollarla kabağı oraya sokacak kadar sert bir şekilde ittiği, anüs açıklığını yırtarak peritoneal boşluğa kadar ulaştığı öğrenilmiştir. Aşağıda CT sonucu görülebilir:

A.Prof Frank Gaillard, Radiopaedia.org, rID: 14996

Radiopaedia sitesi, konuyla ilgili şöyle söylüyor:

Bu tarz bir intraperitoneal kabak vakası oldukça nadirdir. Bu durum, bir insanın sert bir bitkiyi rektumu delecek kadar vücuda sokabilmesi için ne kadar kuvvetle itmesi gerektiğini düşündürmektedir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 30/09/2020 00:57:36 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4445

Evrim Ağacı

“Bilim insanı adayı olan bu çocuklar hiçbir zaman kendilerine öğretilenleri sorgusuz sualsiz ezberlemezler ve doğruluğuna kayıtsız şartsız inanmazlar çünkü biz bile öğrettiğimiz şeylerin doğruluğundan şüphe etmekteyiz.”
Cahit Arf