İnsan ve Neandertal Arası Aşkın Meyvesi: Melez Bir Çocuk!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

PLoS ONE dergisinde yayınlanan makaleye göre, Kuzey İtalya’da bulunan iskelet kalıntıları, günümüzden 40,000-30,000 yıl önce yaşamış insan/Neandertal melezine ait! Eğer ileriki analizler bulunan kalıntıların bu türler içinde bilinen ilk meleze ait olduğunu doğrularsa, insanlar ve Neandertallerin türler arası çiftleştiğine dair direk kanıt oluşturacak. Daha önceki genetik araştırmalar Avrupa ve Asya kökenli insanların DNA’larının %1-4 oranında Neandertal olduğunu göstermişti.

Yapılan araştırma, bu bireyin İtalya’nın Monti Lessini bölgesindeki Riparo di Mezzena isimli bir kaya sığınakta bulunan çenesine odaklı. Silvana Condem  Discovery News'e şöyle söyledi:

"Alt çenenin morfolojisine bakarak, Mezzena bireyinin gerdansız alçalan bir çenesi olan klasik Neandertallerle yukarı doğru çıkaran güçlü bir gerdana ait modern insanlar arasında bir geçiş formuna benzediğini söyleyebiliriz."

Condemi Ai-Marseille Üniversitesi’nde CNRS araştırma müdürü. O ve meslektaşları kalıntıları DNA analizi ve 3 boyutlu görüntüleme sistemleriyle inceledi. Sonra da bu sonuçları Homo sapiens'in (biz modern insanların) benzer kısımlarıyla karşılaştırdılar. Genetik analiz bu bireyin mitokondriyal DNA’sının Neandertal olduğunu gösteriyor. Bu DNA anneden çocuğa geçtiğinden, araştırmacılar "dişi bir Neandertalin erkek bir Homo sapiens ile çiftleştiğine" karar verdi.

Modern insanlar bölgeye ulaşana kadar, Neandertal 200,000 yıl süren Mousterian kültürünü çoktan oluşturmuştu. Sayısız çakmaktaşı alet, baltalar ve mızrak uçları gibi, Mousterian dönemiyle ilişkilendirilir. Bu eserler genellikle Riparo di Mezzena gibi kaya sığınaklarında ve Avrupa genelinde mağaralarda bulunur.  Araştırmacılar, bu iki insansı türün arasında melezlenmenin yüksek olasılıkla yaşanmasına rağmen Neandertallerin kendi kültürel geleneklerini sürdürdüklerine dair bulgular elde etti.  Bu ilgi çekici bir ipucu, çünkü iki popülasyonun sadece karşılaşmadığını, aynı zamanda çiftleşip tek bir grup haline geldiğine işaret ediyor.

Condemi ve meslektaşlarının yazdığına göre, bu alt çene "Neandertallerin  yavaş bir şekilde işgalci modern insan toplulukları tarafından yerinden edildiği ve Neandertallerin  kültürel kimliklerine sahip çıktıklarına dair kanıtlar olduğu" teorisini destekliyor.

Önceki fosil buluntuları daha güneydeki bir İtalya mağarasında 45,000 yıl önce modern insanların yaşadığını gösteriyordu. Buna göre modern insanlar ve Neandertaller  binlerce yıl boyunca çoğunlukla aynı bölgelerde yaşadı, ama yeni insanların gelmesi, Neandertallerin bakış açısıyla, haklı sebeplerle hoş karşılanmadı. Araştırma takımı modern insanların bir ihtimal dişi Neandertallere tecavüz ederek akla modern "etnik temizleme" vakalarını getirdiğine işaret ediyor.

Dünyanın önde gelen Neandertal ve insan fosil kayıtları uzmanı, aynı zamanda Amerika Doğal Tarih Müzesi’nde paleoantropolog ve fahri müdür olan Ian Tattersall Neandertal kültürü ve safkan Neandertallerin 35,000- 30,000 yıl kadar önce tamamen yok olduğunu ancak bu son yayınlanan makalede önerilen hipotezin hayli ilgi çekici ve kesinlikle araştırmaya değer olduğunu söylüyor.

Kaynak: Discovery

Tarsiyerler

Zombiler ve Sinirbilim: Zombiler Bize Kendimiz Hakkında Bilgi Verebilir Mi?