İnsan Kulağından Daha İyi Duyan 3D Biyonik Kulak Yapıldı!

Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Princeton Üniversitesi'nden bilim insanları, insan kulağından daha iyi duyabilen biyonik bir kulak tasarladılar. Kulak, kullanıma hazır bir 3 boyutlu yazıcıyla yaratıldı.

Üç boyutlu yazıcıların bir gün insan organlarının benzerlerini oluşturmak için kullanılabileceği konusunun konuşulduğu bu günlerde bu konudaki ilk adım atıldı.

Üç boyutlu yazıcıdan çıktısı alınan biyonik kulağın insan yeteneklerinin ötesinde duyma yeteneği kazandırdığı açıklandı.

Yazıcıdan alınan kulağa küçük bir anten eklenerek biyonik kulak elde edildi.

Yapılan testlerde kulağın fonksiyonlarını tam olarak yerine getirdiği üstelik insan kulağına göre radyo frekanslarını 1 milyon kat daha yüksek olarak duyabildiği belirtildi.

Araştırmacılardan Michael McAlpine yaptığı açıklamada, insan kulağının akustik sinyalleri toplayarak bunları elektriksel sinyallere çevirdiğini ve beyine gönderdiğini belirtti.

McAlpine biyonik kulağın ise bünyesindeki bobin yardımıyla doğrudan elektronik sinyalleri topladığını ve beyine ilettiğini açıkladı.

Proje için bin dolarlık üç boyutlu bir yazıcı kullanıldı.

• V. Ramachandran. 3D-Printed 'Bionic' Ear Can Hear Beyond Human Ability. (2013, Mayıs 24). Alındığı Tarih: 22 Aralık 2018. Alındığı Yer: Mashable
  • V. Woollaston. Rise Of The Cybermen: The Terminator-Style Bionic Ear That Could Give People 'Superman' Hearing. (2013, Ekim 18). Alındığı Tarih: 22 Aralık 2018. Alındığı Yer: Daily Mail

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/09/2019 18:41:25 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1242

“Dinlenmek için çalışıyor, barış içinde yaşamak için savaşıyoruz.”