Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

İnsanlar olarak bizler, ne kadar özel olduğumuzla övünüp duruyor olsak da, yapılan her yeni araştırma, “bize özgü” diye bildiğimiz özelliklerimizin diğer hayvanlarca da paylaşıldığını gösteriyor. Kedi ve köpekler gibi “eğitimli” evcil hayvanlarımız bir yana, dışkının zararlı bakteri ve hastalıkları davet ettiğini anlayanlar sadece insanlar değil. Çıplak köstebek fareleri ve hatta keneler ve arılar bile, benzer tuvalet davranışlarını eğitilmemiş olmalarına rağmen gösteriyorlar!

Böcekleri ele alalım... Böcekleri kirli, küçük yaratıklar olarak görmeyi severiz. Belki de bu, yanlışlıkla onların üzerine bastığımız zaman bizi daha az suçlu hissettirir. Böcekler aslında biraz daha fazla saygıyı hak ediyorlar. Örneğin karıncaların, diğer hayvanlar gibi, dışkılarını düştüğü yerde bıraktığını zannediyor olabilirsiniz. Fakat yapılan araştırmaların gösterdiğine göre karınca toplulukları aslında kendi atıklarını belirlenmiş "tuvalet" noktalarında topluyorlar.

Almanya’daki Regensburg Üniversitesi’nden Tomer Czaczkes ve takım arkadaşları, bu atık saklama davranışını 21 bahçe karıncası topluluğunda gözlemlediler. Karıncanın yemeği farklı renklerde boyanmıştı ve karıncanın dışkısının katı olmasına neden oldu. İki ay boyunca gözlemlenen karıncaların renkli dışkılarının, yuvalarının uzak köşelerinde toplandığı görüldü.

Kaynak: Geek

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/02/2020 17:06:04 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4007

“Modern biyolojinin her parçası, türlerin birbiriyle akraba olduğunu ve atasal türlerden zaman içindeki kademeli değişimler sonucu var olduklarını doğrulamaktadır.”
Helena Curtis