HIV, İnsan Genomunu Kesip Yapıştırabiliyor! Bu, Onu Yenmekte Kullanılabilir!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Yeni bir teknik sayesinde HIV, kalıtımsal hastalıklara karşı ve gelecekte bir gün ise kendisine karşı savaşacak yeni bir yöntem haline gelebilir. Danimarka'daki Aarhus Üniversitesi’nden bilim insanları değiştirilmiş HIV parçalarını kullanarak biyolojik olarak insan genomunda kesme-yapıştırma işlemini aynı anda yapabildiler. Bu yeni gelişme ileride genetik hasarları onarabilir. Aarhus Üniversitesi’nden Prof. Jacob Giehm Mikkelson bir basın toplantısında şöyle açıklıyor:

“Bu yeni teknik sayesinde hasta hücrelerdeki genomun bozuk parçalarını kesebiliyor ve aynı anda bozuk parçanın çıkarılması sonucu genomda bulunan genetik bilgilerde oluşan boşluğu kapatabiliyoruz. Buradaki yeni olan şey ise daha önce hiç kimsenin yapmadığı bir şekilde genetik makasımızı ve ürettiğimiz yamayı HIV parçalarında bir araya getirebilmemiz.”

Yeni teknik aynı zamanda eski kesme-yapıştırma tekniklerinden çok daha fazla güvenli, çünkü eski tekniklerde “kesme” işlemini yapan gen hücre içine taşınıyor ve burada kendini kopyaladıktan sonra kontrol edilemeyen bir şekilde kesme işlemine başlıyordu.

Bu teknikte ise DNA’yı kesme işini yapacak “makaslar” değiştirilmiş HIV parçaları içinde taşınan kısa ömürlü protein parçalarından oluşuyor. HIV’nin parçacıkları ise işlevsel maddeleri hedeflenen hücrelere taşıyan nano-parçacıklar olarak davranıyorlar ve bundan daha farklı bir şey yapmıyorlar.

Sonuç olarak virüs kendisiyle savaşabilir! Bilim insanları, bir gün bu tekniği kullanıp T hücrelerindeki DNA’yı HIV’e karşı dirençli hale getirebileceklerini umuyorlar. Araştırma sonuçları ise eLIFE bilim dergisinde yayınlandı.

Görsel: martynowi.cz/Shutterstock

Not: Bu yazı Science Alert adresinden çevrilmiştir.

Niels Bohr ve Albert Einstein

Fotonlar Solucan Deliklerini Kullanarak Zamanda Yolculuk Yapabilir Mi?