Tüm Reklamları Kapat

Bir türün iki türe ayrıldığı türleşme, Evrim Teorisi'nde bilindik bir kavramdır. Ancak neredeyse 20 yıllık araştırmaya dayanan yeni bir çalışma, farklı iki soyun birleşmesi olan "geri türleşmenin" de önemli bir rol oynayabileceğini gösterdi.

Bilim insanları, 1-2 milyon yıl önce, ayrı ayrı evrimleşen iki ortak kuzgun soyunun böyle bir birleşme süreci geçirdiğini fark etti. Bulgular, bilimin türleri nasıl tanımlaması gerektiği ve sınırların bir zamanlar düşünüldüğü kadar belirgin olup olmadığı hakkında merak uyandıran soruları gündeme getiriyor. Maryland, Baltimore County (UMBC) Üniversitesi'nde biyolojik bilimler profesörü ve yeni makalenin ortak yazarı Kevin Omland şöyle anlatıyorÇ

Tüm Reklamları Kapat

Sonuç olarak, geri türleşme de doğal bir evrim sürecidir ve muhtemelen gezegenin her yerinde yüzlerce veya büyük ihtimalle binlerce soyda meydana gelmiştir. İnsanların bu süreçten haberdar olmasını sağlamak en büyük hedeflerimizden biri.

Omland, kuzgunu incelemeye ilk olarak 20 yıl önce, iki ayrı türün birleşmiş olabileceğinden şüphelenmesiyle başladı. İki soyun varlığını bildirdi: biri Amerika Birleşik Devletleri'nin güneybatısında bulunan ve "Kaliforniya" adı verilen, diğeri de başka her yerde (Maine, Alaska, Norveç ve Rusya dahil) bulunan ve "Holarktik" olarak adlandırılan soylar.

Nature Communications'da yayınlanan makale, iki grubun da evrimsel tarihinin yeni ve ilgi çekici ayrıntılarını sunuyor.[1] İki popülasyonun coğrafi aralığını kapsayan 400 kuşun genetik analizi, Kaliforniya ve Holarktik soylarının bir ila iki milyon yıl önce ayrıldığını, ancak yakın zamanda tekrar birleştiğini ve en az on binlerce yıldır melezleşmekte olduğunu gösteriyor. İki popülasyon artık saf Holarktik kuzgunlardan ve iki orijinal soyun melezi olan bir gruptan oluşuyor (saf Kaliforniya tipi artık mevcut değil). Oslo Üniversitesi'nde zooloji ve evrimsel biyoloji profesörü ve makalenin bir başka ortak yazarı olan Arild Johnsen:

Tüm Reklamları Kapat

Kapsamlı genetik veriler, bugüne kadar ayrılan soyların geri türleşmesini en iyi destekleyen örneklerden birini gösteriyor. En önemli şey de, bunları iş üstünde yakalayabilmiş olmamız.

Genetik analiz, hibritlerin ve Holarktiklerin mitokondriyal DNA'sının yaklaşık %4 oranında farklılık gösterdiğini de ortaya çıkardı; bu ise, bilim insanlarının dediğine göre, kuşların ayrı türler olarak kabul edilmesi için normal kabul edilen miktarın iki katıydı.

Genetik olarak farklı olmalarına rağmen, -türler birleşmeye başlamadan önce bunlar muhtemelen farklı olsa da- kuşlar aynı görünüyor, aynı şekilde ötüyor ve davranıyorlar. Makale ayrıca, Kaliforniya soyundan ayrılan ve Chihuahuan kuzgunları olarak bilinen üçüncü bir kuzgun grubunun, coğrafi aralıkları örtüşmesine rağmen ayrı kaldıklarını ve diğer iki grupla melezleşmediklerini belirtiyor. Bilim insanları bunun nedeninden henüz emin değil. Omland'ın dediğine göre:

Chihuahuan kuzgunu ''oynamak'' istemediği için tek başına kalarak diğerleriyle çiftleşmez.

Ekip şimdi, bu konuda insanların bir rol oynayıp oynamadığı da dahil olmak üzere, iki popülasyon arasındaki birleşmeyi neyin tetiklediğini araştırıyor. 1900'lerin başında yaşayan kuzgunlardan elde edilen genetik verileri analiz ederek melezleşmenin o zamandan beri hızlanıp hızlanmadığını inceliyorlar.

1. Çeviri Kaynağı: The Guardian | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 23/02/2024 07:32:54 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/10650

Dışkı
Nanoteknoloji

H. Devlin, et al. Geri Türleşme ve Evrimsel Konsodilasyon: Birbirinden 2 Milyon Yıl Önce Ayrılmış İki Kuzgun Türü, Birleşerek Tek Bir Türe Evrimleşiyor!. (30 Haziran 2021). Alındığı Tarih: 23 Şubat 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/10650
Devlin, H., Recep, A., Bakırcı, Ç. M. (2021, June 30). Geri Türleşme ve Evrimsel Konsodilasyon: Birbirinden 2 Milyon Yıl Önce Ayrılmış İki Kuzgun Türü, Birleşerek Tek Bir Türe Evrimleşiyor!. Evrim Ağacı. Retrieved February 23, 2024. from https://evrimagaci.org/s/10650
H. Devlin, et al. “Geri Türleşme ve Evrimsel Konsodilasyon: Birbirinden 2 Milyon Yıl Önce Ayrılmış İki Kuzgun Türü, Birleşerek Tek Bir Türe Evrimleşiyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Arzu Recep, Evrim Ağacı, 30 Jun. 2021, https://evrimagaci.org/s/10650.
Devlin, Hannah. Recep, Arzu. Bakırcı, Çağrı Mert. “Geri Türleşme ve Evrimsel Konsodilasyon: Birbirinden 2 Milyon Yıl Önce Ayrılmış İki Kuzgun Türü, Birleşerek Tek Bir Türe Evrimleşiyor!.” Edited by Çağrı Mert Bakırcı. Translated by Arzu Recep. Evrim Ağacı, June 30, 2021. https://evrimagaci.org/s/10650.