Evrim Ağacı

Genetik Bilimi 10 Yıl İçinde Süper-Zeki İnsanlar Yaratabilir!

Genetik Bilimi 10 Yıl İçinde Süper-Zeki İnsanlar Yaratabilir! Dropi
Tavsiye Makale

Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, Big Think isimli kaynaktan çevrilerek dilimize uyarlanmıştır; ancak "çeviri" içeriklerimizden farklı olarak, bu içerikte orijinal metin birebir korunmamıştır. Anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazar(lar)ı ve/veya editörler tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş; içeriği ve anlatımı zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Metnin omurgasını oluşturan kaynağı, orijinal dilinde okumak için lütfen yukarıdaki bağlantıya tıklayınız. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Zeka, genetikten çok güçlü bir şekilde etkilenen bir özellik olduğu için, hızla gelişen genetik araştırmaları kısa bir süre sonra süper-zeki bir insanlar sınıfı yaratmakta kullanılabilir. Bu insanlar, günümüzdeki en zeki insanlardan 1000 kata kadar daha yüksek IQ değerlerine sahip olabilir!

Michigan State University'den Teorik Fizik Profesörü ve Araştırmalar Başkan Yardımcısı olan Stephen Hsu, zekayı kontrol eden binlerce genetik varyantı tespit etmekten sadece 10 yıl kadar uzakta olduğumuzu düşünüyor. Aleller denen bu varyantlar, doğacak olan çocukta istendiği gibi seçilebilir ve genetik mühendislik teknikleri kullanılarak bunlar, zekanın katlanması için kullanılabilir. Hsu şöyle söylüyor:

Bunu, savant-benzeri özelliklerin tümünün maksimum versiyonlarının bir arada olması gibi düşünebiliriz. Neredeyse kusursuz bir şekilde resimleri ve dilleri hatırlama, süper-hızlı düşünme ve hesaplama, çok güçlü bir geometrik görselleştirme, hatta üst boyutlarda bile düşünme yeteneği, birden fazla analiz ile düşünce zincirlerini bir arada ve paralel olarak yürütme. Liste böyle uzayıp gidiyor...

Hsu, asıl sorunun bunun "ne zaman" yapılabileceği olduğunu söylüyor; yapılıp yapılamayacağı değil. Bu, toplumsal yapıyı da kökünden etkileyebilecek bir adım olacaktır: çünkü bu tür genetik müdahalelere izin veren, "bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler" ilkelerine dayanan ülkeler, Dünya'nın dört bir yanındaki zengin ve güçlü insanları çekecektir. Bu insanlar, bu ülkelere giderek daha zeki olmak veya daha zeki yavrular üretmek isteyeceklerdir. Eğer durum bu olursa, toplumlar arasında hiç beklenmedik bir diğer uçurum doğabilir.

Dünyaca ünlü teorik fizikçi Michio Kaku da, genetik müdahale yöntemleriyle üstün zekalı bir insan türü yaratabileceğimizi düşünmektedir. Big Think'e verdiği röportajda, genlerle neler başardığımıza dair çok önemli bilgiler vermektedir. Örneğin dinozorların kalça kemiklerinin kırılması sonucunda, kemik iliğinden yumuşak doku elde ettiğimizi söylemektedir. Bu, Kaku'nun ömrü içerisinde hiç de görmeyi beklemediği bir şeydir.

Ancak bu başarı sayesinde, dinozor DNA'ları değil ama, bugüne kadar dayanabilmiş bazı dinozor proteinleri test edilmiş ve evrimin öngörüsü doğrulanmıştır: Kuşlar, dinozorların evrimleşmiş versiyonlarıdır ve dinozorlar, torunları kuşlar ile ataları olan sürüngen ve amfibiler arasındaki dev bir geçiş basamağıdır. Benzer şekilde, epigenetik yöntemler sayesinde, insanların evriminde milyonlarca yıldır sessiz kalmış genleri uyandırmak mümkündür. Bu başarılar alt alta toplandığında, gelecekte üstün zekalı bir insan soyunun yaratılabilmesi işten bile değildir.

Asıl soru şudur: bu insan grubu, yaratılmalı mıdır?

2019'dan Bir Gelişme

Buradaki yazımızda da detaylarını duyurduğumuz gibi, Çin'de gerçekten de bir bilim insanı grubu "süperzeki insanlar" yolundaki ilk adımı atmıştır! Konunun detaylarını aşağıdaki videomuzdan izleyebilirsiniz:

Dolayısıyla 2014'te kaleme alınan bu yazının öngörüleri daha ilk 5 yılında doğrulandı diyebiliriz. Sonraki adım, bu uygulamayı daha da kapsamlı hale getirmek.

Ancak 2014'te sorulan o sorunun yanıtı verilebilmiş değil: Bu insanlar yaratılmalı mı?

1. Türev İçerik Kaynağı: Big Think | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 25/09/2020 13:23:19 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2899

“Eğitim, bir ulusun en ucuza mal edebileceği savunma sistemidir.”
Edmund Burke