Genetik Bilimi 10 Yıl İçinde Süper-Zeki İnsanlar Yaratabilir!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Zeka genetikten çok güçlü bir şekilde etkilenen bir özellik olduğu için, hızla gelişen genetik araştırmaları kısa bir süre sonra süper-zeki bir insanlar sınıfı yaratmakta kullanılabilir. Bu insanlar, günümüzdeki en zeki insanlardan 1000 kata kadar daha yüksek IQ değerlerine sahip olabilir!

Michigan State Unviersity'den Teorik Fizik Profesörü ve Araştırmalar Başkan Yardımcısı olan Stephen Hsu, zekayı kontrol eden binlerce genetik varyantı tespit etmekten sadece 10 yıl kadar uzakta olduğumuzu düşünüyor. Aleller denen bu varyantlar, doğacak olan çocukta istendiği gibi seçilebilir ve genetik mühendislik teknikleri kullanılarak bunlar, zekanın katlanması için kullanılabilir. Hsu şöyle söylüyor:

"Bunu, savant-benzeri özelliklerin tümünün maksimum versiyonlarının bir arada olması gibi düşünebiliriz. Neredeyse kusursuz bir şekilde resimleri ve dilleri hatırlama, süper-hızlı düşünme ve hesaplama, çok güçlü bir geometrik görselleştirme, hatta üst boyutlarda bile düşünme yeteneği, birden fazla analiz ile düşünce zincirlerini bir arada ve paralel olarak yürütme. Liste böyle uzayıp gidiyor..."

Hsu, asıl sorunun bunun "ne zaman" yapılabileceği olduğunu söylüyor; yapılıp yapılamayacağı değil. Bu, toplumsal yapıyı da kökünden etkileyebilecek bir adım olacaktır: çünkü bu tür genetik müdahalelere izin veren, "bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler" ilkelerine dayanan ülkeler, Dünya'nın dört bir yanındaki zengin ve güçlü insanları çekecektir. Bu insanlar, bu ülkelere giderek daha zeki olmak veya daha zeki yavrular üretmek isteyeceklerdir. Eğer durum bu olursa, toplumlar arasında hiç beklenmedik bir diğer uçurum doğabilir.

Dünyaca ünlü teorik fizikçi Michio Kaku da, genetik müdahale yöntemleriyle üstün zekalı bir insan türü yaratabileceğimizi düşünmektedir. Big Think'e verdiği röportajda, genlerle neler başardığımıza dair çok önemli bilgiler vermektedir. Örneğin dinozorların kalça kemiklerinin kırılması sonucunda, kemik iliğinden yumuşak doku elde ettiğimizi söylemektedir. Bu, Kaku'nun ömrü içerisinde hiç de görmeyi beklemediği bir şeydir. Ancak bu başarı sayesinde, dinozor DNA'ları değil ama, bugüne kadar dayanabilmiş bazı dinozor proteinleri test edilmiş ve evrimin öngörüsü doğrulanmıştır: kuşlar, dinozorların evrimleşmiş versiyonlarıdır ve dinozorlar, torunları kuşlar ile ataları olan sürüngen ve amfibiler arasındaki dev bir geçiş basamağıdır. Benzer şekilde, epigenetik yöntemler sayesinde, insanların evriminde milyonlarca yıldır sessiz kalmış genleri uyandırmak mümkündür. Bu başarılar alt alta toplandığında, gelecekte üstün zekalı bir insan soyunun yaratılabilmesi işten bile değildir.

Asıl soru şudur: bu insan grubu, yaratılmalı mıdır?

Kaynak: BigThink

Forer/Barnum Etkisi: Astroloji ve Fallar Neden Bize Uyuyor?

Dışkınızı Ne Kadar İyi Tanıyorsunuz?