Galyum (Gallium)

1 dakika
3,020 Okunma Sayısı
Notlarım

Özellikler

Bu kısımda elementin fiziksel, kimyasal, biyolojik/evrimsel, nükleer, optik ve görünümsel özelliklerinden bahsedebilirsiniz. Ne kadar detaylı girerseniz, o kadar faydalı olacaktır. Eğer bir tip özellik için uzunca detay giriyorsanız, metin editöründeki H3 butonunu kullanarak, alt başlık girebilirsiniz (örneğin "Fiziksel Özellikler" veya "Kimyasal Özellikler" gibi).

Bu kısımda, elementin insan vücudunda, Dünya'da ve uzayda bulunma sıklığından söz edebilirsiniz. Uzayda, spesifik gök cisimlerinde (Güneş veya asteroidler gibi) durumundan da bahsedebilirsiniz. Eğer üretilebilen bir element ise, ne şekilde ve ne zorlukla üretilebildiğini anlatabilirsiniz.

Elementin hangi alanlarda kullanıldığından ve ne tür uygulamalarda yer aldığından bahsedebilirsiniz. Eğer spesifik ve tarihi bir olayda kullanımı varsa, burada bunlardan da bahsedebilirsiniz. Sadece kullanım alanlarını madde madde girmek yerine, her bir kullanım alanındaki spesifik rolünü anlatmaya çalışınız.

Bu kısımda elementin keşif tarihinden ve keşfinden sonra tarihi anlamda neden önem kazandığından bahsedebilirsiniz. Keşif süresince ve sonrasında yaşanan ilginç olaylara burada yer verebilirsiniz.

Bu kısımda elementin isminin nereden geldiğinden bahsedebilirsiniz. İsminin Latince veya diğer dillerdeki karşılıklarının ne anlama geldiğini anlatabilirsiniz.

Bu kısımda elementin insanlar veya doğa için potansiyel zararları ve yarattığı tehlikelerden/risklerden söz edebilirsiniz. Bunları en aza indirmek için neler yapılması gerektiğini anlatabilirsiniz.

Bu kısımda element ile ilgili, yukarıdaki kategorilere sığmayan, ilginç veya önemli olabilecek diğer bilgileri girebilirsiniz. Burada biraz daha madde madde giriş yapabilirsiniz; fakat ne kadar detaylı anlatırsanız o kadar iyi olur.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/04/2021 10:54:20 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/580