Gece Modu

Bu yazı, New Scientist isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bilinen en eski ormanın fosilleri New York’taki bir taş ocağında keşfedildi. Fosiller 386 milyon yıllık ve onları incelemek bize Dünya ikliminin zaman içinde nasıl değiştiği hakkında daha fazla şey öğretebilir. Birleşik Krallık’taki Cardiff Üniversitesi’nden Christopher Berry, şöyle diyor:

Charles, ocağın zeminini yürüdü ve belirgin olan bu kök yapılarını farketti.

"Charles" derken kastettiği, New York Eyalet Müzesi’nden Charles Ver Straeten. Ver Straeten, New York’un Catskills bölgesindeki Cairo kenti yakınlarında bulunan fosilleri 2008 yılında keşfetti.

Ormanda üç ağaç türü bulundu. Bunlardan biri, uzun köklerle karakterize edilen Archaeopteris cinsinin bir üyesi. Bu tür, 12 metreye kadar uzanan köklere sahipti. Bu ağaçlar, modern iğne yapraklı ağaçlara benzer ve düz yeşil yaprakları geliştiği bilinen ilk türlerdir.

New York, eski ağaç fosilleri ile doludur çünkü bu bölge, ağaçları yağmura ve buzlanmaya bağlı doğal erozyona maruz bırakan çökeltileri gömen eski bir dağ üzerinde yer almaktadır. En son bulunan fosil bulgusu, bundan sadece 40 kilometre uzaktaydı.

Bu ağaçlar, Dünya üzerindeki yaşamın gelişiminde önemli bir rol oynadı ve gezegeni serinletmeye yardımcı oldu. Berry, şöyle diyor:

Görünen tüm bu ağaçlar atmosferdeki karbondioksiti giderici bir etkiye sahipti. Bugün bildiğimiz şey, Devoniyen döneminin sonunda (360 milyon yıl önce), karbondioksit miktarı düşüyordu.

Oxford Üniversitesi’nden Sandy Hetherington ise şöyle diyor:

Fosilleri incelemek bize modern iklim değişikliği konusunda yardımcı olabilir. Geçmişte bunun nasıl gerçekleştiğini anlamak, gelecek ışığında iklim değişikliği ve ormansızlaşma konusunda ne olacağını tahmin etmek için çok önemli.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/01/2020 23:32:55 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/8147

“Ulusal bilim diye bir şey yoktur; tıpkı ulusal periyodik cetvelin olmaması gibi. Ulusal olan şey, bilim olamaz.”
Anton Chekhov