Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Fokların Penguenlere Tecavüz Ettiği Tespit Edildi!

1 dakika
19,155 Okunma Sayısı
Not Ekle

Antarktika'nın kuzeyinde vahşi yaşamı görüntüleyen bilim insanları, kürklü fokların penguenlere cinsel tacizde bulunduğunu görerek şaşkına döndüler. Hint Okyanusu'nun güneyinde, Marion Adası'nda bulunan kürklü foklar, genellikle penguenleri yemek için avlarlar. Ancak 2006 senesinde araştırmacılar şöyle bir durum raporladılar:

Olayların 4'ü de benzer bir şablonu takip ediyordu. Her seferinde bir fok, bir pengueni kovalıyor, yakalıyor ve sabitliyordu. Sonrasında ise birkaç defa onunla çiftleşmeye çalışıyordu. Bunların her biri 5 dakika kadar sürüyordu. Bu çiftleşme girişimleri arasında da bir miktar dinlenme süresi bulunuyordu. Kayda alınabilen bu 4 girişimden 3 tanesinde fok, çiftleşme tamamlandıktan sonra penguenin gitmesine izin verdi. Ancak daha yakın zamanda olan 4. girişimde çiftleşme sonrasında fok, pengueni öldürerek yedi.

Erkek ve dişi penguenler, diğer tüm kuşlar gibi, kloak adı verilen bir açıklığı kullanarak çiftleşirler. Uzmanların raporladığı gibi, bazı durumlarda fokların da bu deliklere penislerini sokmaya çalıştığı bilinmektedir. Pretoria Üniversitesi Memeli Araştırma Enstitüsünden Nico de Bruyn ve William Haddad, bu fokların bu kötü davranışları adadaki diğer foklardan öğrendiklerini düşünüyor. Araştırma sonuçları Kasım 2014'te Polar Biology dergisinde yayımlandı.

Vahşiyaşam bilimcisi Triston Scott da, birkaç yıl önce Marion Adası'na gittiğinde, benzer bir durum gözlemişti. 2012 yılında, New York Times gazetesine verdiği demeçte "bir fokun, bir penguenle sanki dişi bir fokmuşçasına çiftleşmeye çalıştığını, sonrasındaysa kuşu parçalara ayırarak yediğini" belirtiyor.

Her ne kadar şok edici olsa da başka denizel hayvanlarda da benzer türler arası seks vakalarına rastlanıyor. Örneğin, Evrim Ağacı olarak bizim de buradaki yazımızda raporladığımız gibi, Kaliforniya'nın Monterey Bay bölgesindeki su samurlarının, yavru foklara tecavüz edip öldürdükleri, 2012 yılında Discovery tarafından bildirilmişti. Hatta bazı vakalarda su samurları, fokların ölü bedenini koruyarak aradan zaman geçtikten sonra yeniden cesede tecavüz ettikleri belirtilmiştir. Bunun tam sebebi henüz bilinemiyor. Ancak birçok araştırmacı bunun bir nevi masturbasyon görevi gördüğü konusunda hemfikir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/01/2021 00:24:29 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2995

Soru
Not Ekle

“Bilim, bizi kafa karışıklığından anlamaya götüren süreçtir.”
Brian Greene