Evrim Ağacı

Evrimsel Biyoloji ve Moleküler Biyoloji Derneklerinden, Sağlık Bakanlığı'na Koronavirüs Testleri Hakkında Çalışma Desteği!

EkoEvo ve MBD, Genom Dizilemesi, Veri Analizi ve Laboratuvar Testlerini Gerçekleştirmek Üzere Bakanlığa Destek Sağlayacağını Bildirdi!

Ekoloji ve Evrimsel Biyoloji Derneği ile Moleküler Biyoloji Derneği Covid-19 salgınına karşı Sağlık Bakanlığı'na genom dizilemesi, veri analizi ve laboratuvar testlerini gerçekleştirmek üzere destek sağlayacağını bildirdi.

Bu haber 6 ay öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Ekoloji ve Evrimsel Biyoloji Derneği ile Moleküler Biyoloji Derneği ortaklaşa hazırladıkları dilekçeyi Sağlık Bakanlığı'na sundu. Dilekçede Türkiye’de SARS-Cov-2 genomu dizilenerek ülkede hangi suş veya suşların var olduğu belirlenerek virüsün yayılımına dair öngörüsel modeller geliştirilebileceği ve moleküler biyoloji ve genetik testler hakkında danışmanlık ile gönüllü desteği sağlabileceklerini bildirdi.

Dilekçenin tam metni şöyle:

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞINA,

COVID-19 pandemisinin devam ettiği koşullarda bilim dünyası virüsün tanınması, yayılmasının önlenmesi ve hastalığın tedavisi konusunda yoğun çalışma yürütmektedir. Bu kapsamda son 3 ay içinde dünya çapında 600 SARS-Cov-2 (HCov-19) virüs suşuna ait genom dizisi yayımlanmıştır. Öte yandan şu ana kadar Türkiye’den herhangi bir SARS-Cov-2 genom dizisi yayımlanmamıştır ve Türkiye’de hangi suş veya suşların var olduğu bilinmemektedir. Türkiye’de mevcut teknolojik altyapı ile virüs genomlarının dizilenmesi ve bu verinin analizini yapabilecek uzman birikimi bulunmaktadır.

SARS-Cov-2 genomlarının evrimsel analizi birçok alanda değerli bilgi sağlamaktadır. Bu tip evrimsel genom analizi sayesinde virüs suşlarının kökeni ve biyolojik değişimleri belirlenebilmekte, ayrıca virüsün yayılımına dair öngörüsel modeller geliştirilebilmektedir. COVID-19 salgınını kontrol etmeye yönelik Bakanlık kapsamında yürütülebilecek bir genom analizi çalışmasının aciliyetini vurgular, iki dernek bünyesinde bulunan uzman evrimsel biyologların, ekologların ve moleküler biyologların laboratuvar çalışmaları ve hesaplamalı veri analizi yoluyla bu çalışmaya destek olmaya hazır olduğunu bildiririz.

Buna ek olarak, COVID-19 pandemi krizinde toplumun tüm paydaşlarının katkı sağlaması gerektiği görüşünü taşıyan iki dernek üyelerimiz adına Bakanlığımızın ihtiyaç duyacağı moleküler biyoloji ve genetik testleri hakkında danışmanlık, moleküler testlerin uygulanacağı merkezlerde çalışacak uzman gönüllüler ve çeşitli tanı kitlerinin birbiri ile kıyaslamasını yaparak en doğru kitlerin seçilmesi için bağımsız denetçi olarak görev almaya hazır bulunduğumuzu dikkatinize sunmak isteriz.

Saygılarımızla,

Anıl Soyumert Ertürk & Nesrin Özören

Ekoloji ve Evrimsel Biyoloji Derneği Başkanı & Moleküler Biyoloji Derneği Başkanı

• EkoEvo. Covid-19 Salgını Için Moleküler Biyoloji Derneği Ile Ortaklık. (22 Mart 2020). Alındığı Tarih: 23 Mart 2020.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/09/2020 15:47:02 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/8380

“Bilimde duyduğumuz en heyecan verici olan ve bir keşfe en çok kapı aralayan laf, 'Evreka!' değil, 'Hmm, bu çok tuhaf.' lafıdır.”
Isaac Asimov