Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Evrimle ilgili halk arasındaki yanlış algıların tamamına yakını, bilim ile haşır neşir olmamamızdan ziyade, halk arasına bilinçli olarak yayılan hatalı bilgilerden kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla evrimi “bilim camiasındaki evrim” ve “halk arasındaki evrim” gibi iki ayrı kategoride incelemek gerekmektedir.

Bunu yaptığımızda, karşımıza bu görselimizde özetlediğimiz gibi bir durum çıkmaktadır. Evrim Ağacı olarak kurulduğumuzdan beri halk arasındaki evrimle ilgili yanlış anlaşılmaları silmek için elimizden geleni yaptık, yapmayı da sürdüreceğiz. Umuyoruz ki çabalarımız bir nebze olsun hatalı algıları silmeye yaramaktadır.

Bu noktada Evrim Ağacı olarak belirtmek istediğimiz tek şey, internet üzerindeki okurlarımıza da sıklıkla tekrar ve tembih ettiğimiz şey olacak: Bilimi sağdan soldan değil, bu konuda uzman olan bilim insanlarından öğrenin.

Bunu yapmaya başladığınızda, o “sağdan soldan” duyduklarınızın ne kadar bilgisizce ancak bir o kadar da art niyetli bir şekilde hazırlanmış yalanlar olduğunu fark edeceksiniz. Bunu görmek, insanlık tarihinin gördüğü en güçlü, kapsayıcı ve açıklayıcı bilim dallarından biri olan evrimsel biyolojiye ve onun kalbinde yer alan Evrim Teorisi’ne ve bu teorinin açıklamaya çalıştığı doğa yasası olan evrime bakış açınızı değiştirecektir, tarafsızlaştıracaktır.

Bu sahadaki 150 yılı aşkın teorik ve pratik, 2000 yılı aşkın düşünsel birikimi daha iyi kavrayabilmenizi sağlayacaktır. Biz de bunu kolaylaştırmak için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/11/2019 05:41:31 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/738

“Tüm insanlar eşittir. İnsanlar arasındaki farkın sebebi doğum değil, erdemlerdir.”
Voltaire