Evrim vs. Akıllı Tasarım

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evren dahilinde bildiğimiz canlıların -insan da dahil olmak üzere- hepsi evrimin ürünleridir. Ancak Dünya tarihinde (ve Evren'in de bildiğimiz kadarlık kısmında) akıllı bir tasarımcı tarafından tasarlandığından emin olduğumuz yalnızca ve yalnızca 2 grup canlı bulunmaktadır: evcilleştirilmiş veya ehlileştirilmiş hayvanlar, kültür bitkileri ("kültür mantarları" da, her ne kadar mantarlar bitki olmasa bile bu tartışma çervesinde bu ikinci gruba dahil edilebilir).

Bu canlıların akıllı tasarımcısını da çok ama çok yakından tanımaktayız: biz insanlar! Bunların haricindeki hiçbir canlı, özellikleri önceden belirlenmiş ve hassas bir şekilde tasarlanmış değildir. Hiçbir canlıda, evrimsel süreçlerin ürünü olmayan herhangi bir yapı bulunmaz. Her biri, doğanın değişen şartlarında hayatta kalma ve üreme mücadelesinden doğan evrimsel değişimler dolayısıyla var olmuş canlılardır.

İnsanların yarattığı canlılar bile aslında pek de "tasarım ürünü" sayılmazlar. Çünkü insanlar sıfırdan canlılar yaratamazlar (şimdilik). Tıpkı doğanın yapmak zorunda olduğu gibi, elde olan malzemeleri kullanarak, çeşitli şartlara göre evrime yön vermek zorundadırlar. Evrim olmaksızın var olabilen hiçbir biyolojik varlık bilinmemektedir. Yine de illa ki bir "akıllı, planlı, önceden belirlenen isteklere göre üretilmiş canlı" tanımlayacaksak, yani kısaca "akıllı tasarım"dan bahsedeceksek, tek bahsedebileceğimiz canlılar Yapay Seçilim'in ürünleridir.

Her ne kadar fotoğrafta bu "akıllı" olan tasarımın tuhaf sonuçlar doğurabileceğinden esprili bir şekilde bahsediliyor olsa da, Yapay Seçilim sayesinde yapabileceklerimizi bir bütün olarak küçümsemek aptallık olurdu. Evrimsel değişim öylesine güçlüdür ki, sadece birkaç on veya yüz nesilde yepyeni bitki türleri (örneğin vahşi lahanadan 6-7 farklı yeni bitki türü, mısır, buğday ve nicesi), yepyeni hayvan türleri (örneğin evcil köpekler, kediler, atlar, domuzlar, kuşlar ve nicesi) yaratmak mümkün olmuştur. İstediğimiz özellikteki canlı bireylerini geniş bir tür içi çeşitlilik arasından sürekli seçip birbiriyle çiftleştirerek, o istediğimiz özelliklerin yeni nesillerde daha da fazla ortaya çıkmasını sağlamışızdır. Bu, özünde evrimden farksızdır. Tek fark, Doğal Seçilim ile olan evrimsel değişimlerin aksine Yapay Seçilim ile meydana gelen evrimin çok daha hızlı, kısmen daha kısıtlı ve daha kolay geri döndürülebilir olmasıdır. Fakat Yapay Seçilim yoluyla gerçekleşen evrim, bildiğimiz doğal evrimden özünde tamamen farksızdır.

Yapay Seçilim hakkında bilgi almak için şuradaki yazılarımızı veya yayınladığımız kitabımızı okuyabilirsiniz.

Kaynak: imgur

3 Boyutlu ve İşlevsel Beyin-Benzeri Doku Yaratıldı ve Aylarca Hayatta Tutuldu!

İnsan Evrimi Nereye Gidiyor?