Evrim Ağacı Çevirmen Ekibi Kuruluyor: Şule Ölez Aramıza Katıldı!

2 dakika
913 Okunma Sayısı
Notlarım

Evrim Ağacı uzun bir süredir tamamen kendine özgü yayınlar yaparak ilerlemişti ve buna hız kesmeden devam ediyor. Makalelerimiz, videolarımız ve fotoğraf albümlerimiz Evrim Ağacı'nın her zaman en önemli parçalarından birisi olacak. Ancak Türkiye'deki bilim ve bilimsel algı eksikliğinin en önemli ayaklarından birinin, hiçbir anaakım haber kanalının (gazete, TV, vb. iletişim araçlarının) ve artık hiçbir devlet kurumunun (TÜBİTAK, TÜBA, vb.) bu konuda yeterli olamamasından kaynaklandığını düşünüyoruz. Her gün gazete ve televizyonlarımızda saçma sapan sahtebilim unsurları (astroloji, "evren enerjisi", "kuantum düşünce", vb. başta olmak üzere), insanlarımıza bilim diye pazarlanıyor, milyonlarca insan modern bilim konusunda cahil bırakılıyor ve bu strateji inatla sürdürülüyor. Neredeyse hiçbir önemli bilim haberi (eğer ki "din-bilim tartışması" yaratarak reyting kazandırmayacaksa) televizyonlarımızda yer almıyor.

Dış medya kaynaklarına baktığımızda, Guardian, Huffington Post, New York Times gibi dev gazetelerin her birinde birbirinden önemli profesörlerin bizzat bilim köşelerinin olduğu, sayısız belgesel kanalının sürekli orjinal içeriklerle halkı bilimle beslediği ve bilim yazarlarının kıymetli olduğu hemen göze çarpıyor. Ülkemizde ise, yukarıda bahsettiğimiz 3. seviye, ayağa düşmüş yaklaşımlar haricinde bilime hiçbir değer verilmiyor. Zaten Dünya'nın bilim dili tartışmasız olarak İngilizce olduğu için ve 2006'da yapılan bir istatistiğe göre Türkiye'nin %17'si İngilizce bildiği, gerçekte ise muhtemelen bu oranın %5 altında olduğu düşünülürse, toplumumuzun bilime ulaşmasının hiçbir yolu kalmıyor. Burada devreye popüler bilim çevirileri giriyor.

Evrim Ağacı hiçbir zaman bir haber kaynağı olmadı, hiçbir zaman da olmayacak. Ancak bu ayağımız da neden güçlü olmasın diye düşündük ve bir çevirmen kadrosu kurmaya karar verdik. Zaten uzun bir süredir bize çeviriler gönderen okurlarımız vardı; ancak şimdi bu kişilerden bazılarını düzenli olarak çeviri yapacak kişiler olarak belirleyeceğiz ve çok daha dinamik bir şekilde bilim haberlerini Türkiye'ye ulaştırmaya çalışacağız.

Bu bağlamda, aramıza kattığımız ilk isim, 1988 senesinde ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü'nden mezun olmuş olan Sayın Şule Ölez'dir. 10 sene boyunca mühendis olarak görev yapan Ölez, bundan sonraki 14 sene boyunca eğitim yayıncılığı ile uğraşmış. Şu anda ise emekli. Eh, bir nevi Evrim Ağacı ile, gönüllü olarak çalışıyor artık. Sayın Ölez, Evrim Ağacı ile Facebook aracılığıyla tanışmış. Yaşamın her alanında akıl, mantık ve bilimi önde tutmak, sürekli öğrenmek ve öğrendiklerini paylaşmak, Türkçe yazınında bilgi birikimi oluşturma çabası gibi ortak noktalarımızdan ötürü Evrim Ağacı'nın uzun bir süredir takipçisi ve destekçisi.

Umuyoruz ki yeni geliştireceğimiz çevirmen kadromuz sayesinde Türkiye'deki önemli bir boşluğu daha doldurabileceğiz.

Aramıza hoşgeldiniz Şule Ölez!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/05/2021 04:05:05 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1852