Eklembacaklılar (Arthropoda)

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Açıklama ve Genel Bilgi

Vücutları segmentli olan, eklem noktaları ile bağlanan uzuvlar, kitin ve kalsiyum karbonattan dış iskelet (exoskeleton) bulunduran omurgasız hayvanlardır. Ekdizis (kabuk değiştirme) süreci gözlemlenir.

Taksonun içerisinde böcekler (Insecta), örümcekler (Arachnida), kırkayak/çiyanlar (Myriapoda) ve kabuklular (Crustacea) bulunur. Kambriyen Devri'ne yani 540 milyon yıl öncesine kadar izlenebilirler.

Gezegenin her yerine yayılmış durumdadırlar.

Yunanca'da arthron "eklem" ve pod "bacak" kelimelerinden türemiştir.

• Ana Görsel Kaynağı: Pedram Türkoğlu