Dolunay Kadar Bir Görüş Alanına Sığan Galaksi Kümeleri!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Şu anda baktığınız fotoğrafta 2.000 civarında süperkütleli karadelik ve 100'den fazla galaksi kümesi bulunmaktadır!

Fotoğraftaki her bir galaksi kümesinin içerisinde yüzlerce ila binlerce galaksi vardır.

Her bir galaksinin içerisinde 10.000.000 ila 100.000.000.000.000 (yüz trilyon) arasında değişen sayıda yıldızlar vardır.

Ortalama bir tahminle, sadece kendi galaksimiz Samanyolu içerisinde 100.000.000.000 (yüz milyar) gezegen bulunmaktadır. Daha gevşek bir tahminle bu gezegenlerin sayısı 2.500.000.000.000 (2.5 trilyon) civarına kadar çıkabilir!

Fotoğraf, XMM-Newton teleskobu üzerine eklenen EPIC aracı sayesinde çekilmiştir. Fotoğrafta 0.5-2 kiloelektronvolt (keV) enerji aralığında olan ışık kırmızı, 2-4.5 keV olan ışık yeşil, 4.5-10 keV olan enerji mavi olarak gösterilmektedir. Fotoğraf gökyüzünde düşeyde ve yatayda sadece 1.4 derecelik açıyı taramaktadır.

Bu ne mi demek? Şu fotoğraf, sadece bir dolunayın gökte kapladığı alanın düşeyde ve yatayda sadece 3 katı kadarlık bir görüş alanındaki galaksi kümelerini gösteriyor! Tipik bir dolunaydan 3 tane yan yana, 3 tane de üst üste düşünün. O kadarcık görüş alanına, bu kadar galaksi kümesi sığıyor. Şimdi tüm gökyüzünü ve Dünya'nın öteki, göremediğiniz taraflarında kalan gökyüzünün büyüklüğünü düşünün.

1. Wired
  2. ScienceBlogs
  3. Brian Koberlein

Kutup Ayısı - Boz Ayı Melezi: Grolar

Yeni Yöntem Modern İnsanlar ile Neandertaller'in Çiftleştiğini Doğruladı!