Evrim Ağacı

Dolunay Kadar Bir Görüş Alanına Sığan Galaksi Kümeleri!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Şu anda baktığınız fotoğrafta 2.000 civarında süperkütleli karadelik ve 100'den fazla galaksi kümesi bulunmaktadır!

Fotoğraftaki her bir galaksi kümesinin içerisinde yüzlerce ila binlerce galaksi vardır.

Her bir galaksinin içerisinde 10.000.000 ila 100.000.000.000.000 (yüz trilyon) arasında değişen sayıda yıldızlar vardır.

Ortalama bir tahminle, sadece kendi galaksimiz Samanyolu içerisinde 100.000.000.000 (yüz milyar) gezegen bulunmaktadır. Daha gevşek bir tahminle bu gezegenlerin sayısı 2.500.000.000.000 (2.5 trilyon) civarına kadar çıkabilir!

Fotoğraf, XMM-Newton teleskobu üzerine eklenen EPIC aracı sayesinde çekilmiştir. Fotoğrafta 0.5-2 kiloelektronvolt (keV) enerji aralığında olan ışık kırmızı, 2-4.5 keV olan ışık yeşil, 4.5-10 keV olan enerji mavi olarak gösterilmektedir. Fotoğraf gökyüzünde düşeyde ve yatayda sadece 1.4 derecelik açıyı taramaktadır.

Bu ne mi demek? Şu fotoğraf, sadece bir dolunayın gökte kapladığı alanın düşeyde ve yatayda sadece 3 katı kadarlık bir görüş alanındaki galaksi kümelerini gösteriyor! Tipik bir dolunaydan 3 tane yan yana, 3 tane de üst üste düşünün. O kadarcık görüş alanına, bu kadar galaksi kümesi sığıyor. Şimdi tüm gökyüzünü ve Dünya'nın öteki, göremediğiniz taraflarında kalan gökyüzünün büyüklüğünü düşünün.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/10/2020 08:14:09 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2239

“Tek bir hücre, belirli şartlar sağlandığında sadece birkaç yılda yetişkin bir insana dönüşebiliyorsa, tek bir hücrenin belirli diğer şartlar sağlandığında yüz milyonlarca yıl içinde insan türüne dönüşebileceğini anlamakta hiçbir güçlük olmamalıdır.”