Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Beyin biz insanlar ve birçok diğer hayvan türü için olmazsa olmaz bir organ olsa da, büyük resme baktığımız zaman hayatta kalmak için zorunlu bir organ olmadığı görülmektedir. Örneğin evrim tarihinin hayatta kalmak konusunda en başarılı olan türleri, mikroskobik bakteriler ve arkelerdir. Bu canlıların bırakın beyinlerini, birden fazla hücreleri, organları, sistemleri bile yoktur. Evet, uzaya bir mekik gönderememişlerdir; ancak insanların soyunu tehdit eden yüz binlerce etmenin hiçbiri onlar için tehdit değildir. Biz yok olsak bile, gezegenimizdeki yaşamı temsil etmeyi sürdürmeleri çok muhtemeldir.

Aynı şey, kimi çok hücreli canlılar için de geçerlidir. Görsel bunu espritüel bir şekilde sunuyor; ancak gerçekten de denizanaları gibi oldukça büyük yapılı organizmalarda bile beynin bulunmadığını görebiliriz. Elbette merkezileşmiş bir sinir düğümü (en basit tanımıyla "beyin"), büyük bir vücudun motor kontrollerinin gerçekleştirilmesi için son derece faydalıdır. Ancak olmazsa olmaz değildir.

Bu, bazı insanlar veya genel olarak insanlığın devamlılığı için halen umut olduğunu gösteriyor olabilir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 29/02/2020 17:09:14 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4126

“Burjuvazinin bilim insanları, teorilerinin tanrıya veya para sahiplerine tehlike arz etmediğinden emin olurlar.”
Georgi Plekhanoff