Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Beyin biz insanlar ve birçok diğer hayvan türü için olmazsa olmaz bir organ olsa da, büyük resme baktığımız zaman hayatta kalmak için zorunlu bir organ olmadığı görülmektedir. Örneğin evrim tarihinin hayatta kalmak konusunda en başarılı olan türleri, mikroskobik bakteriler ve arkelerdir. Bu canlıların bırakın beyinlerini, birden fazla hücreleri, organları, sistemleri bile yoktur. Evet, uzaya bir mekik gönderememişlerdir; ancak insanların soyunu tehdit eden yüz binlerce etmenin hiçbiri onlar için tehdit değildir. Biz yok olsak bile, gezegenimizdeki yaşamı temsil etmeyi sürdürmeleri çok muhtemeldir.

Aynı şey, kimi çok hücreli canlılar için de geçerlidir. Görsel bunu espritüel bir şekilde sunuyor; ancak gerçekten de denizanaları gibi oldukça büyük yapılı organizmalarda bile beynin bulunmadığını görebiliriz. Elbette merkezileşmiş bir sinir düğümü (en basit tanımıyla "beyin"), büyük bir vücudun motor kontrollerinin gerçekleştirilmesi için son derece faydalıdır. Ancak olmazsa olmaz değildir.

Bu, bazı insanlar veya genel olarak insanlığın devamlılığı için halen umut olduğunu gösteriyor olabilir.