Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Evet, bu gördüğünüz gerçek hayattaki bir "denizlerin tek boynuzlu atı"ıdır! Bir çeşit balina olan bu hayvan, Arktik Okyanusu'nda bulunan bembeyaz Beluga balinaları ile çok yakın akrabadır. Ancak kuşkusuz en meşhur özellikleri, kafalarından çıkan devasa "boynuzumsu" yapıdır.

Bu boynuz, aslında bir diştir ve içi sinir hücreleriyle doludur. Genellikle sadece erkeklerde bulunan bu dişin boyu 3 metreye kadar ulaşabilir! Üzerinde ufak açıklıklar bulunan bu yapının içerisine bu açıklıklardan deniz suyu girer.

Uzmanlar, dişin içine dolan deniz suyu içerisindeki kimyasalların algılanması sayesinde erkeklerin dişileri veya avları tespit edebildiklerini düşünmektedirler.

Her ne amaçla evrimleşmiş olursa olsun, son derece sıra dışı ve güzel olduğu konusunda sanıyoruz ki hemfikir olabiliriz.

• A. Shaw. Narwhal. (2019, Ekim 24). Alındığı Tarih: 24 Ekim 2019. Alındığı Yer: National Geographic

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 07/12/2019 06:02:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4780

“Hayatta korkulacak hiçbir şey yoktur. Sadece anlaşılacak şeyler vardır. Şimdi, anlamak zamanıdır. Böylelikle daha az sayıda şeyden korkabiliriz.”