Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bu, Darwin Böceği. Beagle ile Dünya'yı seyahat ederken Arjantin'in Bahia Blanca bölgesinde keşfettiği bu böceğin adı bugün Darwinilus sedarisi olarak biliniyor.

Hikaye ise ilginç, özetleyelim: Normalde genellikle bilim insanları kendi keşfettikleri türlere kendi isimlerini vermezler, veremezler. Hem bir gelenektir, hem de hoş karşılanmaz. Bu sebeple genelde saygın bilim insanlarına atfedilir ya da keşfedildiği bölgeyle ilgili, yerel bir isim verilir. "E o zaman bu türün adı neden Darwin'in adını içeriyor?" diyebilirsiniz. Çünkü böcek aslında yeni keşfedildi.

Daha doğrusu, hem 180 yıl önce, hem de günümüzde keşfedildi. Çünkü Darwin'in türü keşfinden sonra uzun bir süre literatürde hiç yer almadı ve kimse tarafından yeniden örneklenmedi. 1935 yılı öncesinde türe ait sadece 2 örnek bulunuyordu. Sonunda, 2008 yılında Darwin'den bu yana unutulmuş ve düzgün bir şekilde kategorize edilmemiş olan bu böcek yeniden keşfedildi.

12 Şubat 2014'te ZooKeys dergisinde yayımladığı makalesinde Tennessee Üniversitesi'nden Dr. Stylianos Chatzimanolis, türe Darwin'in adını vermeyi uygun gördü, doğum günü şerefine...

• S. Chatzimanolis. (2014). Darwin’s Legacy To Rove Beetles (Coleoptera, Staphylinidae): A New Genus And A New Species, Including Materials Collected On The Beagle’s Voyage. ZooKeys, sf: 29-41.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/11/2019 04:39:53 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1987

“Bazen, kimsenin hakkında hiçbir şey düşünmediği insanlar, kimsenin hakkında hiçbir şey düşünmediği şeyleri yapabilen kişilerdir.”
Andrew Hodges