Evrim Ağacı

Çitalar ve Sesleri: Çita Sesi Nasıldır?

Çitalar ve Sesleri: Çita Sesi Nasıldır? Fossil Rim
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Çitalar, diğer büyük kediler gibi kükreyemezler. Ancak tıpkı evcil kediler gibi, nefes alıp verirken kırıldayabilirler. Bunu aşağıdaki videodan görebilirsiniz:

Bunun haricinde çitalar, adeta bir kuş sesine benzer şekilde, düşük menzilli sesler çıkarırlar. Bunu da aşağıdaki videodan görebilirsiniz:

Çitaların "korkutucu" sayılabilecek tek sesleri, tıslama şeklinde attıkları öfke çığlıklarıdır. Bunu da aşağıdaki videodan görebilirsiniz:

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 01/06/2020 00:13:20 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3710

“Biyoloji fizik değildir; çünkü organizmalar fazlasıyla karmaşık fiziksel nesnelerdir. Sosyoloji de biyoloji değildir; çünkü insan toplumları özfarkındalığa sahip organizmalardan oluşur.”
Richard Lewontin