Evrim Ağacı

Çipetpet: Kuşçu Arnavut Şevket ve İstanbul'un Kuşçuları

Tavsiye Makale

Bu bir yazar görüşü makalesidir. Makalelerimizin geri kalanı aksine, bu içerikte yazar kendi görüşlerine yer vermektedir. Bu görüşlerin yayınlanması, Evrim Ağacı yöneticileri ve editörleri tarafından desteklendiği veya kabul edildiği anlamına gelmemektedir. Bu makaleler genellikle şeffaflık ve/veya tarafsızlık ilkelerini pekiştirmek amacıyla yayınlanmaktadır. Bu konuda daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Birçok kişinin kimi zaman rahatsızlık verici düzeyde dalga konusu olsa da, Arnavut Şevket isimli bu kişi, İstanbul'un Kuşçuları belgeselini çeken Naki Tez'in röportaj yaptığı isimlerden sadece birisidir.

Belki anlatım biçiminin orijinalliği dolayısıyla komik olsa da, alay edilecek hiçbir tarafı olmadığı gibi, doğayla bilimi sevdiğini iddia edenlerden kat kat daha yakından bağ kurmayı başarabilmiş olması bakımından gıpta edilmesi gereken bir insandır.

Konuyla ilgili çok hoş bir karikatür.

Ornitoloji (kuşbilim), bilimin önemli sahalarından birisi olsa da, amatörce icra edilebilir olmasından ötürü bilimin halkla kesişme noktasında bulunmaktadır, bu bakımdan ayrı bir kıymete sahiptir. Tıpkı amatör astronomi gibi, amatör ornitoloji de halkın doğayla yakınlaşmasını sağlayan önemli araçlardan birisidir ve hatta eğer yeterince tutkuyla yapılırsa, akademik çalışmalara bile yön verebilir!

Bu sebeple, gülüp ettikten ve dalgamızı geçtikten sonra bir adım öteye gidebilmek ve bu insanların sevdasından bilimle ilgili olarak öğrenebileceklerimizi öğrenmeye çalışmak faydalı olacaktır.

Sözünü ettiğimiz belgeseli buradan izleyebilirsiniz:

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 03/08/2020 18:18:27 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4425

Evrim Ağacı

“Karşılıksız sevgi, insanlığın en asil özelliğidir.”