Çin'de Homo erectus Kafatası Bulundu

Bu yazı, UPI isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Doğu Çin'deki Anhui bölgesinden bir grup araştırıcı, Homo erectus türüne ait bir kafatasına ulaştılar. İyi korunmuş olan bu kafatası fosil zengini Hualongdong arkeolojik kazı alanında bulundu.

Araştırıcılar henüz kafatasını kesin olarak tarihlendirmemiş olsalar da, 150 bin ila 412 bin yıl öncesine ait olduğunu düşünüyorlar.

2006'dan beri bu bölgeda çalışan araştırıcılar daha önce de bir çok antik hayvan türüne ait kalıntılar ele geçirdi, bunların yanında öncül insanlara ait taş aletler, dişler, kemik ve kafatası parçalarına da ulaştılar.

En yeni bulgu ise alanda bulunan en tam ve en iyi korunmuş kafataslarından biri olarak görünmekte.

Çin Bilimler Akedemisi'ndeki Omurgalı Paleontolojisi ve Paleoantropoloji Ensititü'sünden Liu Wu, "Bir arkeolojik kazı alanından bu kadar çeşitli fosillerin elde edilmesi çok nadir bir olay, bu bölge Çin ve Doğu Asya'daki insan evrimi araştırmaları için çok büyük bir önem arz etmektedir." diypr.

Hualongdong gün geçtikçe, ülkenin en önemli hominin arkeolojik kazı alanlarından birine dönüşmekte.

• Çeviri Kaynağı: UPI
  • Brooks Hays . Fossilized Homo erectus skull found in China. (2015, Kasım 25). Alındığı Tarih: 23 Haziran 2018. Alındığı Yer: UPI

İtalya’nın İlk Neanderthal’i 250 Bin Yaşında!

Neden Hayatta Kalan Tek İnsan Türüyüz?