Çin'de Homo erectus Kafatası Bulundu

Yazar Brooks Hays
1 dakika
2,252 Okunma Sayısı
Notlarım

Doğu Çin'deki Anhui bölgesinden bir grup araştırıcı, Homo erectus türüne ait bir kafatasına ulaştılar. İyi korunmuş olan bu kafatası fosil zengini Hualongdong arkeolojik kazı alanında bulundu.

Araştırıcılar henüz kafatasını kesin olarak tarihlendirmemiş olsalar da, 150 bin ila 412 bin yıl öncesine ait olduğunu düşünüyorlar.

2006'dan beri bu bölgede çalışan araştırıcılar daha önce de bir çok antik hayvan türüne ait kalıntılar ele geçirdi, bunların yanında öncül insanlara ait taş aletler, dişler, kemik ve kafatası parçalarına da ulaştılar.

En yeni bulgu ise alanda bulunan en tam ve en iyi korunmuş kafataslarından biri olarak görünmekte.

Homo erectus
UPI

Çin Bilimler Akedemisi'ndeki Omurgalı Paleontolojisi ve Paleoantropoloji Ensititü'sünden Liu Wu şöyle diyor:

Bir arkeolojik kazı alanından bu kadar çeşitli fosillerin elde edilmesi çok nadir bir olay, bu bölge Çin ve Doğu Asya'daki insan evrimi araştırmaları için çok büyük bir önem arz etmektedir.

Hualongdong gün geçtikçe, ülkenin en önemli hominin arkeolojik kazı alanlarından birine dönüşmekte.

1. Çeviri Kaynağı: UPI | Arşiv Bağlantısı